Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Knappar till phpBB-forum?


Smurfus

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om nån vet var man kan hitta knappar och ikoner som hör till PhpBB2-forumet? Typ "Nytt inlägg" och även de små ikonerna som blir orangea vid nytt inlägg. Det finns ju en del men allt är ju på engelska, och jag vill ju ha det på svenska.

 

Jag öppnade den där ikonen som finns framför varje forumdel, som är orange om det finns nya inlägg där. Och så försökte jag helt enkelt att bara göra den röd istället. Men vilka färger jag än valde (t ex röd, blå, grön) så blev de bara gråa eller bruna. Någon som vet varför??

 

Oj, det blev ju två frågor. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj,

knalla iväg till: http://www.phpbb.com/styles/

Där finns det lite gott o blandat (kolla under länken Downloads).

Vill du ändra hela temat på forumet rekommenderas länken "Styles demo".

 

Edit: angående svenska vs engelska så ändras väl knapptexten beroende på vilket språkalternativ du ställer in i admin control panel?

 

[inlägget ändrat 2005-02-14 13:27:03 av Joel Sundberg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det var ju just knapparna jag ville byta.. Och de är ju desamma även om jag byter hela temat på sidan fast behåller de gamla, svenska, knapparna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, då missförstod jag dig nog.

Det du vill ha är knappar (som t.ex. "Nytt inlägg") på svenska. Är det för ett speciellt tema du vill ha det då?

På det forumet som jag administrerar har vi bara svenska knappar, så jag hade för mig att det ändrades auto. Var ett tag sedan jag uppdaterade temat på den..

Troligen får man skapa egna knappar själv alternativt kontakta skaparen av originalknapparna. Eller göra som du gjorde nu, söka med ljus o lykta i sajberspäjs.

Sorry att jag inte kunde hjälpa dig :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...