Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

40 invites till gmail!


Stoy on

Rekommendera Poster

Jag har 40 invites till Gmail...

 

Det som vill ha kan skicka mig ett mail på

 

Stoy.on@gmail.com

 

 

 

 

 

 

/Stoy on - Nobody of the resistance

 

[inlägget ändrat 2005-02-13 22:40:59 av Stoy on]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till, jag har 50 som jag inte blivit av med än :):)

Man får nog börja betala folk för att ge dom det :)

Jag ger max 20:- till den som tar emot en gmail ;);)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till, jag har 50 som jag inte blivit av med än

...

Jag ger max 20:- till den som tar emot en gmail

Jag tar rubbet... ;)

 

50 x 20 :)

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också 50 st.

Har funderat på kul att regga en massa olika gratismail på nätet och på så vis ge alla inbjudningar till mig själv. ;)

50 gmail-konton att förfoga över skulle va kul, lite svårt att hålla reda på bara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat på kul att regga en massa olika gratismail på nätet och på så vis ge alla inbjudningar till mig själv
...och sedan skicka alla de nya kontonas invites till dig själv igen? Huga, det blir måååånga konton att hålla reda på... ;)

 

Jag "blev av med" mina första 50 invites tack vare eforum, vänner och sist men inte minst isnoop , men har nu en ny ladddning. http://isnoop.net/gmail/

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

[inlägget ändrat 2005-02-14 10:48:40 av Cluster]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vettefan om gmail är så coolt som det verkar.

VEM har mer än 10Mb? jag har 20Mb på min yahoo och det räcker mer än väl..

 

(har 250Mb på yahoo)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VEM har mer än 10Mb?

Min primära (privata) mailbox är i skrivande stund 948.9MB (inte fylld med en massa bilagor, bara mail och spam) stor så jag tror jag har minst ett svar på den där frågan.

 

Min gmail har jag emellertid inte till riktig mail utan mest för att det är skönt att mailinglistor och annat går någon stans där det inte är någon större risk att de spräcker några gränser om man inte har tid att läsa dem och där det dessutom går snabbt att hitta specifik information om man inte orkar läsa alla inlägg.

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-14 11:08:39 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VEM har mer än 10Mb? jag har 20Mb på min yahoo och det räcker mer än väl..

Visst! Här kommer några andra sköna citat som i backspegeln inte verkar så upplysta:

 

I think there is a world market for maybe five computers.
- IBM chairman Thomas Watson, 1943

 

Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet.
Sveriges kommunikationsminister Ines Uusman, 12 maj 1996

 

640K minne borde räcka för vem som helst.
Microsoft CEO Bill Gates, 1981

 

Det finns inget skäl till att någon vill ha en dator i hemmet.
Ken Olson, ordförande, VD och grundare av Digital Equipment Corp, 1977

 

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail ligger nere just nu :(

Funkar bra för mig...

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min primära (privata) mailbox är i skrivande stund 948.9MB

 

hmm det tyder på en oerhört dålig mailadress som är kanske xxx@mailnamn.se eller du har mailen exponerad på en hemsida sedan månag år eller du är med i tusen mailinglistor eller du har råkat hamna på en CD med 30 miljoner e-post adresser.

mitt råd är: Byt mailadress.

 

Jag har aldrig haft stora problem med min mail som jag haft i ca: 10år.

Får spam men dom är max 2Mb per månad.

 

Visst! Här kommer några andra sköna citat som i backspegeln inte verkar så upplysta:

Intressanta detaljer och visst kanske 1Gb är lite om 10år men idag är det mycket.

1Gb relevant mail till den berörda är gigantiskt mycket information.

(om man pratar om text-baserade mail, bilder, stora bilagor till en viss gräns)

 

Allt är relativt.

Om 10 år kanske vi har en inbox på 20Tb, en dator med 1Tb internminne och en processor på 30Ghz och vi har såklart 4 st i datorn.

Allt vi har idag är för lite.

Om vi har en HDD på 250Gb blir den full inom kort.

Köper vi 2x250Gb till blir dom fulla.

osv osv..

 

Ni hänger med?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att gmail är under beta..

DEn är för dålig för att passa mig i smaken.

Gränssnittet är under all kritik.

 

Det enda som är "bra" är 1Gb men du kan likförbannat bara skicka 10Mb bilagor.

Där hade jag sett att man kunnat skicka 50Mb eller nåt

Förvisso är gränsen 10Mb till mottagaren också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm det tyder på en oerhört dålig mailadress som är kanske xxx@mailnamn.se eller du har mailen exponerad på en hemsida sedan månag år eller du är med i tusen mailinglistor eller du har råkat hamna på en CD med 30 miljoner e-post adresser.

mitt råd är: Byt mailadress.

Vad pratar du om?

Att jag har närmare 1GB mail liggande beror absolut inte på vilken mailadress jag har (om man bortser från att det är en förutsättning att ha en för att kunna bli mailad). Mailinglistor och spam sparar jag vanligtvis inte så du behöver inte ens fundera på att det skulle vara förklaringen.

 

Det är lite gulligt att du klarar dig med mindre än 20MB (min sambo klarar sig faktiskt t.om med Hotmails 2MB) men varför är det så svårt att förstå att andra utan vidare kan vilja spara kanske 60-100MB per år och varför i hela världen tar du för givet att det skulle vara ett problem och att man bör byta mailadress för att åtgärda det?

 

Brukar du råda folk att flytta eller byta telefonnummer om det är många som skriver brev eller ringer till dem också?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad pratar du om?

eller släng.

Det jag pratar om är vad jag tror en total röra av tusentals mail du fick för länge sen?

Om det är spam, varför raderar du dom inte? Det var det intrycket jag fick av ditt inlägg.

Jag klarar mig än så länge med 250Mb på Yahoo men qoutan stiger då jag inte raderar mailen, alltså dom mail som jag läst, svarat på, agerat på och således behöver dom inte vara kvar och då skulle min inbox sjunka till 2Mb.

Förstår liksom inte tanken att spara flera år gamla mail?

I bevisningssyfte kan jag förstå men från en gammal flamma eller vad det nu må vara är inget jag skulle spara.

 

Om du får mail spam eller inte och inte raderar dom är helt upp till dig men får man som du beskriver mestadels spam är kanske byte av mailadress en bra grej.

Om några skulle ringa mig 2 ggr om dagen i felsamtal varje dag skulle jag utan tvekan byta nummer ja.

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-14 13:33:25 av yyks]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller släng.

Jag sllänger nog i runda slängar 90% av allt inkommande. Annars skulle mina arkiv vara helt fulla med bevakningsmail från eforum och annat junk som av naturen är rätt ointressant att spara.

 

Det jag pratar om är vad jag tror en total röra av tusentals mail du fick för länge sen?

Varför skulle det vara en total röra? Tror du att jag har hundratusentals meddelanden liggande i inboxen?

 

Om det är spam, varför raderar du dom inte?

Det är en klar minoritet som är spam, jag brukar ha de ca 5000 senaste spamen lagrade, i huvudsak för att det är bra att ha när man tränar spamfilter men de syns normalt inte och är varken störande eller speciellt platskrävande. 5000 mail utgör bara en bråkdel av alla mail.

 

Om du får mail spam eller inte och inte raderar dom är helt upp till dig men får man som du beskriver mestadels spam är kanske byte av mailadress en bra grej.

Det är möjligt att det mesta jag får är spam men att byta mailadres pga nåt sånt är bara jobbigt och tillför inget mer än en massa jobb. Jag får kanske 300 spam om dagen men jag ser max ett i veckan och jag sparar inget spam mer än max två veckor.

 

Att byta mailadress i onödan (jag leker nu med den löjliga tanken att jag bara skulle ha en mailadress) innebär att jag måste se till att kanske ett tusental potentiella avsändare får en ny mailadrress av mig, allt detta för att slippa ett mail i veckan. Skulle inte tro att det är en jättebra idé, eller hur?

 

Av mina 950MB mail så är det förresten bara knappt 10% som är yngre än ett år, om man nu ponerar att det skulle vara ett problem (vilket det inte är, disk är billigt) att lagra ett ynka gig med mail så förstår jag inte hur ett byte av mailadress skulle kunna förändra hur mycket mail man har arkiverat sen de senaste 10-15 åren men det kanske du kan förklara.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag pratar om är vad jag tror en total röra av tusentals mail du fick för länge sen?
Oavsett hur det är med ordningen på fhe's inbox :-) så har ju Gmail den finessen att googles sökmotor används för att hitta bland de arkiverade mailen.

 

/Cluster

------------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

------> http://eforum.kicks-ass.net <------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gränsstittet är grymmt bra!

 

Vad gäller den maximala filstorleken när man ska skicka mail så kan jag inte uttala mig om den efter som jag inte har skickat så stora filer...

 

 

 

 

/Stoy on - Nobody of the resistance

 

[inlägget ändrat 2005-02-16 18:31:13 av Stoy on]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....men du kan likförbannat bara skicka 10Mb bilagor.

 

Hmm...jag kollade reglerna och det stämmer ju :o

Nåja, det är ju gratis och emailadresser kan man inte få för mycket av :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka större bilagor än 10 mb:

http://s17.yousendit.com/

 

Den åkte till favoriter på en gång. :thumbsup:

Om man ska tro deras hemsida så det enda man "betalar" är att man får se reklam på deras hemsida och tredjeparts kan läsa cookies. Filen lagras hos dom i en vecka.

Inte för att jag behöver den just nu då jag kan skicka stora filer, men om och när jag använder denna tjänst så känns det som ganska billigt pris. Om inte annat så vidarebefodrar man ju tipset till kompisar som inte kan sända stora filer.

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-17 13:35:12 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den åkte till favoriter på en gång

 

Jo, har precis testat den med att skicka en fil på ungefär 100 mb.

Funkade utmärkt.

Men jag kan tänka mig att denna tjänsten försvinner ganska snabbt om folk börjar använda den för att skicka warez och liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...