KalleSkratt Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Jag har en HP med återställningsskiva. Skulle vilja installera rent xp. Kan jag köpa en uppgraderingsskiva . Funkar det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Eklinder Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 KalleSkratt skrev: Jag har en HP med återställningsskiva. Skulle vilja installera rent xp. Kan jag köpa en uppgraderingsskiva . Funkar det? Du behöver väl ingen uppgraderingsskiva för att installera om XP rent? Ta backup på det du vill spara och kör på... --- C:\Eforum\Stefan Eklinder>| E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalleSkratt Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 Operativsystemet blir 5 Gb med återst.skivan. Jag vill få det mindre. [inlägget ändrat 2005-02-13 19:17:16 av KalleSkratt] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Eklinder Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 KalleSkratt skrev: Operativsystemet blir 8 Gb med återst.skivan. Jag vill få det mindre. Kan vara allt skräp som tillverkaren bakat in i återställningsskivan, som denne tar förgivet att alla användare uppskattar. Det poppar upp femtioelva saker på sådana märkesdatorers XP-installationer som bara tar plats och drar ned systemprestandan. Du kan ju istället köpa en fullversion av XP-home t ex. Blås om burken och installera den versionen istället. Notera att supporten för datorn kan ryka vid sådana förändringar. --- C:\Eforum\Stefan Eklinder>| E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avicii Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 KalleSkratt skrev: Kan jag köpa en uppgraderingsskiva. Funkar det? Vet inte om uppgraderingsskiva funkar med din återställningsskiva, men om du har Windows 98, 2000 eller ME så funkar en uppgraderingsskiva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KalleSkratt Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 Tackar för svaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hundbert Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Du kan annars bara ta bort programmen och annat du inte vill ha kvar. Köra någon regcleaner. Städa lite. Sedan göra en avbildningsfil av c: och bränna ned denna. Det är en fattigmans-metod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.