Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera rent xp


KalleSkratt

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder
KalleSkratt skrev:

Jag har en HP med återställningsskiva. Skulle vilja installera rent xp. Kan jag köpa en uppgraderingsskiva . Funkar det?

 

 

Du behöver väl ingen uppgraderingsskiva för att installera om XP rent?

 

Ta backup på det du vill spara och kör på...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operativsystemet blir 5 Gb med återst.skivan. Jag vill få det mindre.

 

[inlägget ändrat 2005-02-13 19:17:16 av KalleSkratt]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
KalleSkratt skrev:

Operativsystemet blir 8 Gb med återst.skivan. Jag vill få det mindre.

 

Kan vara allt skräp som tillverkaren bakat in i återställningsskivan, som denne tar förgivet att alla användare uppskattar. Det poppar upp femtioelva saker på sådana märkesdatorers XP-installationer som bara tar plats och drar ned systemprestandan.

 

Du kan ju istället köpa en fullversion av XP-home t ex. Blås om burken och installera den versionen istället. Notera att supporten för datorn kan ryka vid sådana förändringar.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KalleSkratt skrev:

Kan jag köpa en uppgraderingsskiva. Funkar det?

Vet inte om uppgraderingsskiva funkar med din återställningsskiva, men om du har Windows 98, 2000 eller ME så funkar en uppgraderingsskiva.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan annars bara ta bort programmen och annat du inte vill ha kvar. Köra någon regcleaner. Städa lite. Sedan göra en avbildningsfil av c: och bränna ned denna.

Det är en fattigmans-metod :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...