Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SpywareBlaster


simson9

Rekommendera Poster

Hej. Jag har lite funderingar angående SpywareBlaster. Jag är osäker på om man måste starta upp programmet innan man kopplar upp sig på nätet? Förutsättningarna för den tänkta situationen är att datorn har varit avstängd sedan jag surfade senast. Hur kan datorn annars känna att detta programmet finns? Det ligger ju inte i autostartmappen.

 

Om jag startar programmet och minimerar fönstret så får jag upp ett medelande om att programmet inte längre behöver vara igång. OK, så långt fattar jag. Men om programmet inte alls har varit igång sedan datorn startades, hur kan ett nerstängt programm utgöra något skydd? Det ligger ju som sagt inte i autostartmappen och det finns inte ens någon liten ikon någonstans som talar om att SpywareBlaster övervakar mitt surfande. Jag är osäker på om jag har något skydd eller inte.

 

Kan någon förklara hur det går till rent tekniskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

simson9 skrev:

Men om programmet inte alls har varit igång sedan datorn startades, hur kan ett nerstängt programm utgöra något skydd? Det ligger ju som sagt inte i autostartmappen och det finns inte ens någon liten ikon någonstans som talar om att SpywareBlaster övervakar mitt surfande. Jag är osäker på om jag har något skydd eller inte.

 

Kan någon förklara hur det går till rent tekniskt.

SpywareBlaster lägger till ett antal (just nu 3379 items) adresser i Internet-alternativ->Säkerhet->Ej tillförlitliga platser->Platser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara hur det går till rent tekniskt

SpywareBlaster gör ändringar i registret vilka överlever en omstart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...