Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nån som vill ha gmail?


Hakinger

Rekommendera Poster

Gmail bara slänger på mig inbjudningar, jag har 50 stycken att dela ut.

Kanske gmail inte är så hett längre, men om någon vill ha så maila mig på min gmail-adress (kolla min profil genom att klicka på mitt namn i toppen av inlägget)

 

Jag har haft det i nån månad och det har funkat felfritt. Mailen kommer fram och sänds snabbt och inga problem med att använda gmail via thunderbird.

Den går även att använda som en hårddisk (1Gb) med det lilla programmet Gmail Drive som skapar en enhet i "Min dator"

 

laddas ner här

http://www.viksoe.dk/gmail/

 

Eftersom gmail fortfarand befinner sig i beta-stadiet så skulle jag inte använda gmaildrive för att spara viktiga filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Skapad
  • Senaste svar
Kanske gmail inte är så hett längre

 

Jag tiggde till mig en inbludan bara för att se vad hypen var baserad på. Gmails gränssnitt var det sorgligaste jag sett, riktigt riktigt dåligt. Vem tänker förresten spara 1gb i mailmaterial? Larvigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting är ju förstås en smaksak. Gränsnittet är enkelt och funkar för mig dom gånger jag kollar den via webläsaren. Ett klick i firefox och man har den i en ny tab inloggad och klar, snabbt går det också. För mig är det ett simpelt snabbåtkomligt sätt att t.ex. komma åt lösenord till olika webplatser som jag glömt eller formaterat bort. Fast inga ställen som har med pengar o göra naturligtvis, för dom här kontona kommer säkert och bli hackade förr eller senare.

Köra in backupper av firefox med alla inställningar och extensions. Funkar till att skicka och ta emot filer som är för stora för vanliga mailkonton. Jag sparar mailen där...för att jag kan det. Mycket simpelt att hitta rätt.

Och det bästa av allt - det är helt frivilligt och gratis att använda :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min "Outlook_backup.pst" är på 364mb

 

Jo, min backup är säkert större med jobbrelaterat material, men sånt lagrar man i avsedda skyddade miljöer. Privata mail och skit man får från polare i form av attachments, sparar ni verkligen sånt? Vad är poängen med att sitta och lagra all "rolig skit" man får?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får i och för sig aldrig "roligt skit" alla som känner mig vet vad jag tycker om sånt så dom låter bli. Det är nu ingen större ansträngning "att sitta och lagra" alla mail, det är ingen större mening med det heller, men jag orkar inte leva helt meningsfullt hela tiden heller, det är ganska krävande att ifrågasätta meningen med varje steg man tar. Jag sparar det ifrågasättandet till viktigare frågor ;)

Om inte annat så är det väl mindre ansträngande och inte radera dom, så man kan väl egentligen vända på frågan och undra varför man nu ska sitta och radera dom överhuvudtaget när man inte behöver? vad som är poängen med det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe där ser man. Själv tycker jag att GMail har ett riktigt riktigt BRA gränssnitt. Dessutom oerhört snabbt för att vara en webklient.

 

Men smaken är ju som, ja du vet ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag aldrig riktigt litat på sökfunktioner. "Bry dig inte om bibliotekestrukturen på disken - sök filer istället". Näe, jag skulle få "frispel" om det inte var ordning och reda :)

 

Samma sak med mail - visst, de går ju att söka efter men vad gör man den dagen man VET att det man söker efter finns men sökfunktionen inte hittar det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag aldrig riktigt litat på sökfunktioner. "Bry dig inte om bibliotekestrukturen på disken - sök filer istället"

Fast gmail är inte helt ostrukturerat, de har labels och annat för att markera upp och filtrera mail. I praktiken blir det nästan samma sak som foldrar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmails gränssnitt var det sorgligaste jag sett, riktigt riktigt dåligt

Det har en viss invänjningströskel men när man väl vant sig är det faktiskt ruskigt bra i sin enkelhet. I början delade jag din uppfattning till 100%.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gränsnittet? mmmh, pop ...

 

:)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Gmail må ha ett enkelt gränssnitt men det är verkligen blixtsnabbt och erbjuder mer än 2 Gb lagringsutrymme för närvarande och utrymmet växer hela tiden. I kombination med Gmail notifier som gör att man genast ser att man fått mail, ger det marknadens effektivaste gratismail just nu.

 

Efter att ha använt Yahoo mail i flera år konstaterar jag att jag i princip helt övergått till Gmail av ovanstående anledningar.

 

Säg till om du vill prova så mailar jag en inbjudan.

 

:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej

Just vad jag sökte efter men hade redan skickat ut frågan. Har inga svar ännu.

Har du månne någon över??

Tur????

brito@bolina.hsb.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat en invite, som du frågade om i den andra tråden.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=740390

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore väldigt trevligt!

Om det nu finns några eftertraktade inbjudningar kvar..

En inbjudan från någon snäll själ till aztro@britney-spears.to tas gärna emot.

 

Mvh Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Jag tar gärna en Gmail-invit om det är någon som har en skräpandes. Den vänliga själen som vill göra mig glad kan skicka inviten till: gmail@nuss.se

 

Tack så mycket!

 

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Du är en fantastisk människa! :)

 

/Nisse

 

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...