Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox! Lägg Nu Av!!


Lasse i Helsingborg

Rekommendera Poster

Lasse i Helsingborg

Stora Firefox problem

(//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=677374)

 

Efter ovanstående problem med sr.se avinstallerade jag adblock men det visade sig att detta ledde till nya problem. När jag nu går in under >Verktyg>Tillägg händer inget ?

 

Kan ej längre installera några tillägg som helst , för upp rutan som visar att FF skall ladda hem tillägg men när rutan visat installera (som jag trycker på) verkar det som om den ej vill gå vidare?

 

Har installerat om FF en gång men med samma resultat.

 

Jättetacksam för hjälp!

 

 

/Lasse

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-11 20:19:04 av Lasse i Helsingborg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tippa att det blivit nåt knas i registret hos dig. Jag har läst din andra tråd och det är ju inte så många av oss som stött på såna problem som du har.

 

Ett tips, om du inte får adekvat hjälp här, är att besökal följande forum så finns det (svenskspråkiga) dedikerade firefox-användare som kan det mesta om mozillas produkter. Kanske dom stött på dina problem.

 

http://www.mozilla.se/forum/

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse i Helsingborg

Vid av/ominstallering suddade allt i registret som hade med ff att göra.

 

Tack för svaret

 

/L

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rensades även biblioteket där FireFox sparar sina inställningar? Min erfarenhet är att så inte säkert sker vid en avinstallation av FireFox.

 

Tidiager versioner kunde ha problem pga av vissa tillägg och enda sättet att fixa dessa var att gå in i biblioteket och radera de filer som FireFox skapat och reglerar vad som läses in vid uppstart.

 

Gör som så att du exporterar alla din länkar, och annat som kan vara viktigt, avinstallerar Firefox och ser till att alla bibliotek Firefox brukar använda är tomma eller borta.

dvs c:\Program\Firefox el. dyl

samt

C:\Documents and Settings\UserName\Application Data\Mozilla\Firefox

 

Då ska det nog lösa sig. De viktigaste inställningarna sparar Firefox på hårddisken, inte registret.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse i Helsingborg

Tack Monshi !

 

Det löste det mesta, fick även installerat:

 

adblock (v.5 d2 * nightly 39) då den versionen (0.5.2.039) på mozilla.org ej var kompatibel med min version:

 

(Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.7.5) Gecko/20041108 Firefox/1.) av ff som jag hämtade på svenska mozilla.

 

En liten fråga bara skall inte adblock (0.5.2.039) vara kompatibel med min version av mozilla?

 

/Lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm..kanske har det nåt med den svenska versionen att göra. Jag har samma version av adblock som du fast jag kör den engelska firefox och adblock funkar klockrent, precis som alla mina andra extensions. Om man får spekulera lite så kanske adblock blir konstig om man blockar nåt med åäö...vild gissning.

Mina extensions som jag har

 

User Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0

 

[log]*** Extensions (enabled: 18, disabled: 0)

popupcount.xpi

Adblock 0.5.2.039

All-in-One Gestures 0.13.3

Bookmark Backup 0.3.1

Download Manager Tweak 0.6.3

Paste and Go 0.4.1

CookieCuller 1.1.0

SpoofStick 1.05

PrefButtons 0.3.2

ieview 0.84

SearchThis 20040211

X 0.6.3

Tabbrowser Extensions 1.13.2005013101

Add Bookmark Here 0.5.3

Gmail Notifier 0.4.1

Popup Count 0.3.1

Mozilla Archive Format 0.4.3

InfoLister 0.8

 

*** Themes (6)

 

Firefox (default) 2.0 [selected]

Noia 2.0 (eXtreme) 2.81

Plastikfox Crystal SVG 1.5.1

Saferfox Xpanded 2.3.1 2.3.1

SphereGnome 1.0

 

*** Plugins (7)

Adobe Acrobat

Adobe ESD Manager Plugin

Mozilla Default Plug-in

Java 2 Platform Standard Edition 5.0

QuickTime Plug-in 6.5.1

Microsoft® DRM

Windows Media Player Plug-in Dynamic Link Library

[/log]

 

[inlägget ändrat 2005-02-12 00:34:40 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse i Helsingborg

Mja, möjligt att det är så men jag kollade i min block list och där hade jag inga åäö:n....

 

Strular vidare imorrn, nu går jag å knyter mig

 

/Lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...