Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Loga in som admin


mamoon

Rekommendera Poster

Hej Jag som inte är admin och är inlogad som en användare med begränsade rättigheter, normal kan inte installera progrm och nya spel, finns det nåt sätt att kunna göra det inom mitt användare konto med hjälp av admins lösanord utan att loga ut och, sen loga in som admin?? det kan man göra i linux miljö men vet inte om det går göra i windows miljö.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Du får nog logga ut som användare med begränsade rättigheter, för att logga in som admin, tror jag.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

E-post = Elektronisk post. Ex: ett paket med transistorer. Andra sorters post: A-post, B-post, F-post (flaskpost), K-post (kompost), Ö-post (post från Grönland). - [interworst] Yttermera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många gånger kan det gå genom att högerklicka på installationsfilen och välja Kör som och där ange att du vill köra som en annan användare och välja användare och mata in lösenord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runas.exe är ett prog som ligger under mappen system32 och ger dig möjlighet att köra program som en annan användare. Exempel: Starta en console (Start->Run->cmd[return]). Skriv runas /user:USER PROG för att start PROG som användaren USER...

 

Lycka till :)

 

/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...