Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

internet i sovrummet


Little cracker

Rekommendera Poster

Little cracker

hej

 

vi ska snart flytta till ett annat hus och morsan har bestämt sig att vi ska inte ha bredband längre eftersom jag och mina syskon sitter framför datorn alldeles för mycket! ;)

 

jag har redan kollat mitt nya rum och det finns inget tv uttag bara tel. hur kan jag fixa bredband i mitt rum utan att nån får ta reda på det?? vill inte ringa upp och bli uppkopplad via tel... . Ingen kabel får vara utanför mitt rum heller!

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-10 10:44:02 av Little cracker]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredband och bredband...

 

Om du nu absolut inte vill bli upptäckt måste det nog ske trådlöst.

 

3G kanske? Men det lär ju bli rätt dyrt...

 

Någon grannes WLAN (med tillåtelse förstås)? Men det känns som en gråzon om det är tillåtet eller inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju myndig (enligt användarinfon). Skaffa ett eget telefonabbonemang och skaffa adsl, eller flytta hemifrån. Ta en diskussion med din mor. Du är ju vuxen!

 

Jag kan förstå om din mor tycker att du sitter för mycket framför datorn, men om är uppkopplad, eller ej har väl ingen betydelse?

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Little cracker

eller jag kan hoppas på att en granne har trådlös nätverk så jag kan tjuvkoppla mig med pc kortet! :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vägrar" din mamma att teckna bredband eller förnya, så är väl enda lösningen att du själv skaffar ett abonnemang, men troligen måste du ha ett telefonabonnemang först, det finns ju ungdomsabonnemang...

 

Men du lär väl få betala allt själv...eller hur?

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...