J_men Posted February 10, 2005 Share Posted February 10, 2005 Hej på er! Jag har ett adsl abonemang med 10 Mbit i download och 1 Mbit i uppload. Efter både samtal och mailande till brebandsleverantören kom jag bara upp i 6.46 i download. Jag provade att koppla en kabel direkt från datorn till ADSL modemet och kom då upp i 8.46 i download. Fantastiskt. Jag har en 15 meterskabel till en Belkin router(F5D5230). Och yterligare en 15 meterskabel till ADSL modemet. Min fråga är då: Är det router som är flaskhalsen? Och i sådana fall vad bör man ha istället? Eller någon som vet något annat att prova? Jag har kört TCP Optimizer, så jag tror att inställningarna är rätt iallafall. Johnny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian... Posted February 10, 2005 Share Posted February 10, 2005 Tyvärr har inte alla hemmarouters så bra kvalitet och prestanda. Det är antagligen ditt problem. Har du provat titta på Belkins hemsida om det kankse finns någon mjukvaruuppgradering tillgänglig för din router? Link to comment Share on other sites More sharing options...
J_men Posted February 11, 2005 Author Share Posted February 11, 2005 Japp Har den senaste. V1.20.003 Funderar på att maila belkin o fråga om dom känner igen detta problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.