Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

G4 - centraldammsugare


Daniel1234

Rekommendera Poster

Daniel1234

Tycker att G4 är en underbar maskin - förutom en liten detalj: Varför i h-e måste den låta som en dammsugare??? När man satsar så mycket på allt det visuella - varför inte då också ägna en liten tanke åt ljudet. Datorn är ju faktiskt konstruerad för att hantera ljud - därför borde det vara självklart att allt "brus" borde reduceras maximalt.

 

Är det någon som har förslag på hur man kan reducera detta brus? Blir det bättre om man sätter in en ny hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen sitter det en IBM-hårddisk i datorn som brummar på ganska bra. Du kan prova själv om det är hårddisken som låter om du sätter den i vila (utan att sätta hela datorn i vila). Den fina månen i inställningsraden har en funktion för hårddiskvila, prova den. Blir det tyst så är det en högljudd hårdisk du har och den kan du ju lätt byta. Högljudda fläktar finns det också, såna kan man också fixa.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel1234

Tack Petra för tipsen!

Av någon anledning kan jag inte försätta hårddisken i vila. Får upp meddelandet att kortet inte tillåter detta på denna modell. Vad gäller "dammsugarljudet" så har jag nu lokaliserat detta till en mindre minifläkt vid bildskärmskortet. Efter tips från en macsupporter. Ska se om jag kan få det bytt - för så här tycker inte jag en modern mac ska låta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...