Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OpenOffice


Monshi

Rekommendera Poster

Nu när Excel och övriga komponenter fått egna kanaler ska vi då acceptera OpenOffice motsvarigheter i dessa? Det tycker jag. Mao bör forumet Excel döpas om till Excel och andra kalkylprogram eller Kalkylprogram - Excel m fl

 

Word forumet heter ju Ordbehandling - Word m fl.

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller delvis med. Eftersom Word och Excel trots allt är "rätt stora" program, kan de ju ha egna forum och sen ha ett "Övriga kalkylprogram" etc, eller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, "Övriga kalkylprogram" är jag tveksam till. Ser man till hur det var förut med ett officeforum så var det bara en bråkdel av inläggen som var om OpenOffice eller annan liknande programserie. Absolut inte tillräcklig mängd inlägg för att motivera ett eget forum för dessa.

 

mmh, kanske jag postade denna tråd fel, den hör väl mer hemma i Diskutera eforum. Erik kanske kan flytta tråden?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Anledningen till att det heter Excel är att det är ett så populärt forum och vi vill att folk lätt ska hitta dit. Heter det Kalkylprogram - Excel m fl så blir det kanske inte lika lätthittat.

 

Vad tycker ni?

//Erik

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-10 10:09:19 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det tycker jag låter bra!

 

Alternativt kan word, excel m fl få husera i sina egna kanaler och "OpenOffice (och andra kontorssviter)" (eller vad de nu kallas) i sin egen kanal.

 

Men det kanske blir för lite inlägg i en kanal som handlar om "allt utom MS Office"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte

 

Excel, och övriga kalkylprogam

Word, och övriga ordbehandlingsprogram

 

Tycker jag låter som en bra ide, då slipper man åtminstone leta och fundera på om det skulle råka finnas ett openoffice forum :thumbsup:

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Excel, och övriga kalkylprogam

Word, och övriga ordbehandlingsprogram

Nu heter forumen enligt ovan, med viss modifikation pga utrymmesbrist i vänstermenyn.

//Erik

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-10 16:41:15 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...