Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia Digital TV


hmh

Rekommendera Poster

hmh skrev:

En polare funderar på att skafffa Telia DigitalTV över bredband. Har nån testat? Är det något att ha...

Jag funderade också på det, men då jag läste att min Internetuppkopplingshastighet skulle begränsas till 14 Mbit/s och minska ytterligare 5 Mbit/s om man samtidigt tittar på TV och surfar. Totalt värdelöst.

Så här står ang. Telia Bredband 24 Mbit:

 

Har du Telia Bredband 24 Mbit kommer maximal bandbredd för surf och tv att begränsas till 14 Mbit/s. När du inte tittar på tv och digitalboxen är avstängd kan du alltså surfa upp till 14 Mbit/s. Generellt gäller att när du använder Telia Digital-tv kommer surfen att minska med max 5 Mbit /s utifrån den surfhastighet som du når.

Exempel: Om du har 14 Mbit/s i surf och sedan börjar titta på Telia Digital-tv minskar tillgänglig surfhastighet med den bandbredd som tv-signalen kräver (upp till 5 Mbit/s). Du får alltså ca 9 Mbit/s surfhastighet vid samtidigt tv-tittande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tjo på er :)

Jag har haft Telia Digi tv i ca 1 vecka nu, o ja kan inte klaga alls.

Tycker de funkar helt kanon, visst så förlorar ja ju en hel del av min bandbredd. Men som sagt, mig spelar de ingen som helst roll :)

De e bra kvalitet på programen, o enkelt o koppla in. Eftersom jag bara haft det i en vecka så kanske de e för tidigt att see om man får nåra strul, men än så länge funkar de helt utmärkt.

Mvh

Erillo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo på er :)

Jag har haft Telia Digi tv i ca 1 vecka nu, o ja kan inte klaga alls.

 

Kan du spela in tvprogram på hårddisken i datorn? Vad är det för mottagare? Fixar den 5,1 ljud?

 

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

Bloggera mera! Jag gör det på "http://bosse.bloggar.nu"

 

[inlägget ändrat 2005-03-23 00:04:17 av Bosse-i-skogen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

erillo skrev:

 

Jag har haft Telia Digi tv i ca 1 vecka nu, o ja kan inte klaga alls.

Tycker de funkar helt kanon, visst så förlorar ja ju en hel del av min bandbredd.

Vilket av Telias bredbandsabonnemang har du, vilken hastighet ger din uppkoppling och vad är skillnaden med DigitalTV i gång? Har du kopplat signalen från modemet via digitalboxen till din gamla analoga TV eller till din dator? Har du testat med att låta signalen gå via video eller DVD-recorder och sedan till TV? Kan man i sådana fall banda ett program samtidigt som man tittar på en annan kanal?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Hemelektronik - övrigt

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Internet - övrigt|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...