Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP-scanner fungerar ej i XP


Leab

Rekommendera Poster

Hej, försöker installera min HP 4470c scanner på min nya p4 3,2GHz burk men det fungerar inte. Först installerar jag programmet med usb drivare sedan startar jag om datorn och stoppar sedan i usb kabeln och slår på scannern. Då händer ingenting och programmet säger att det inte kan hitta någon scanner.

 

Om jag däremot kopplar in en usb mus i samma port så hittas den av datorn så det borde ju inte vara usb porten som är problemet?

 

Hoppas på all hjälp jag kan få.

 

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt läsa på den sidan men behöver en enklare förklaring.

Tyvärr förstår jag inte rikttigt vad som står där, jag behöver mer konkreta tips.

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?dlc=sv&lc=sv&product=57854&lang=sv&cc=se&docname=bps03850

 

Detta kanske hjälper dig...?

Koppla ur usbsladden till skannern.

Du måste se till att ta bort all hp-programvara, och installerade drivrutiner.

 

Sedan installerar du programmen igen (se till att ladda hem nya drivrutiner/program från hp's webbsajt) Stoppa inte in usbsladden förrän programmet ber dig om det.

 

--

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2005-02-08 10:19:20 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den senaste drivrutinen. Naturligtvis har jag avinstallerat programvaran och sedan installerat om den utan inkopplad scanner men det hjälper inte

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis har jag avinstallerat programvaran och sedan installerat om den utan inkopplad scanner men det hjälper inte

Jag menar inte bara att du skall avinstallera programmet. Du skall även se till att ta bort scannerns som enhet i enhetshaterarern, samt vissa registernycklar enligt bifogad länk till hp's support.

 

Om inte det hjälper, prova att installera den på en annan dator? Det skulle ju faktiskt kunna vara problem med scannern, eller usb-sladden

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Scannern finns inte i enhetshanteraren.

Att det skulle vara fel på scannern låter konstigt, den fungerade precis innan byte av dator. Jag har tyvärr ingen annan dator att prova på.

 

Ska försöka att kolla på länken till HP support igen.

mvh

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att avaktivera NAV + ZoneAlarm under installationen, fungerar inte heller.

Efter samtal med HP support så har jag ställt om USB portarna till standard, det hjälper inte heller. Scannern dyker inte upp i enhetshanteraren.

/Leif

 

Får inte upp meddelandet att stoppa i kontakten heller.

/L

 

[inlägget ändrat 2005-02-08 16:22:52 av leab]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=676117#676222

 

Det skulle ju faktiskt kunna vara problem med scannern, eller usb-sladden

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...