Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Audiophile 2496


venome73

Rekommendera Poster

Jag skulle extremt mycket uppskatta i fall någon kunde hjälpa mig med mina Audiophile 2496 inställningar för inspelning av audio (typ vanlig el-gitarr o mic.) till program som cubase SX, både gällande mellan koppling mixer (phonic mu 1002) - ljudkort (ex. vilka sladdar som behövs, vilka som ska in i 'in' resp. 'out' osv...), inställningar i cubase o sist men inte minst vilka drivrutiner som jag borde använda till A...-2496,

med andra ord; RUBBET, allt som man möjligen kan få veta, så pass att jag måste va en idiot i fall jag inte får det till att funka sen...

 

System: Windows XP Professional

Version 2002

SP 2

 

Dell Dimension 4600

Intel®

Pentium® 4 CPU 2.80GHz

2.79GHz, 256 MB RAM

120 GB

 

 

NO BS I NEED SOME SERIOUS HELP OVER HERE!!!

 

tack på förhand

mvh venome73

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hjälpsamt, hoppas någon annan har ett vänligare svar.

 

Edit: Btw, det stavas "serious"

[inlägget ändrat 2005-02-09 08:05:00 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hjälpsamt, hoppas någon annan har ett vänligare svar.
, Ja ditt inlägg hjälpte ju verkligen.

 

Anyway

 

Du kopplar bara de 2 master utgångarna från Phonic'en till de båda RCA ingångarna på AudioPhile, Kan behövas Tele-RCA kabel.

Drivrutinerna har du antagligen fått eller kan laddas ner från Audiophile hemsida för ditt operativsystem.

 

I Cubase behöver du bara sätta Audiophile som standard källa för in och uppspelning för både ljud och midi. Du får mickla lite med inställningar som Ljudkvalitet, buffertstorlekar o.s.v

 

Har du inte använt Cubase innan får jag hänvisa återigen till manualen även om vissa användare tycker inte all det är hjälpsamt, då programmet är mycket komplext för den oinvigde och skulle ta onödigt lång tid för att förklaras här.

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-09 09:30:30 av Bo L Sjevik]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ditt inlägg hjälpte ju verkligen.

Jag hade ingen hjälp att ge och hade inte för avsikt att hjälpa på annat sätt än att minska risken att en ny användare skräms bort av ett rätt snorkigt första bemötande. Det var därför jag hoppades att någon annan kunde hjälpa till.

Att skribenten slänger sig med "NO BS I NEED..." ökar förvisso inte chansen att få hjälp men RTFM-mentaliteten gör knappast stämningen bättre, då kan man lika gärna strunta i att svara.

 

Har du inte använt Cubase innan får jag hänvisa återigen till manualen även om vissa användare tycker inte all det är hjälpsamt, då programmet är mycket komplext för den oinvigde och skulle ta onödigt lång tid för att förklaras här.

Se där! Det där lät mycket trevligare än:

I'll give you something seriuos

R.T.F.M

(Read The F***N Manual)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[bortredigerat av moderator]

 

Moderator Talar:

O så slutar vi kasta ord på varandra o sånt som inte hör forumet till.

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2005-02-09 19:47:05 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...