Mutiaz Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 Hej!! Jag undrar hur man spärrar en användare i WinXP Pro från åktomst till nätverket? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neoromancer Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 Prova att köra detta registerhacket: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Network] "DisablePwdCaching"=dword:00000000 "AlphanumPwds"=dword:00000000 "HideSharePwds"=dword:00000000 "NoEntireNetwork"="1" Neo There can be only one... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mutiaz Posted February 7, 2005 Author Share Posted February 7, 2005 Hur vet jag vilken användare jag spärrar för då? Det är Gästinlogget jag ska spärra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neoromancer Posted February 7, 2005 Share Posted February 7, 2005 Då spärrar du för samtliga användare på den datorn. Möjligt att du kan göra ett liknande registerändring i current user när du har loggat in som gäst men det har jag inte testat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mutiaz Posted February 8, 2005 Author Share Posted February 8, 2005 Nix det funkade inte... Det kom aldrig in i registret.. Där finns ingen undermapp som heter Network.. men jag gjorde en registerfil och då ska väl det skapas mappar i registret? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anjuna Moon Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 När du skapade .reg-filen, såg du till att följande låg på en och samma rad? [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersio n\policies\Network] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.