Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforum laddar väldigt länge


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Är det ngn annan (med IE, händer inte i Firefox) som märkt att eforum laddar "något" i evighet (timglaset visas och fönstrets progressbar avslutas ej)? Om jag däremot öppnar ngn popup (nytt inlägg, profil, besvara) så avslutas detta.

 

Vad är det som laddas ner när sidan är färdigladdad? Det här har bara hållt på den senaste veckan eller så tror jag. (svar som går ut på att byta webbläsare undanbedes vänligt men kraftfullt)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Kan vara all reklam som laddar?

Om du kan se varifrån IE laddar så är det mycket reklam som laddas in när du uppdaterar eller besöker Eforum. Tar en evighet.

 

FF har ju Adblock och är all reklam borta så laddas Eforum mycket snabbare.

 

Klart lite seg laddat är Eforum allt, tycker jag den senaste veckan. Trots FF och Adblock.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan se varifrån IE laddar så är det mycket reklam som laddas in när du uppdaterar eller besöker Eforum. Tar en evighet.

 

Jo, fast reklamen ser jag ju, den är inladdad och klar. Det skumma är ju att så fort jag klickar på ngt som ger en popup så slutar huvudfönstret att "ladda". Klart skumt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt dessa rader i hosts filen

127.0.0.1 a.as-eu.falkag.net

127.0.0.1 red.as-eu.falkag.net

 

 

En av dem tipsade någon om häromveckan, jag såg att den sökte efter den andra också så den fick också läggas till. Det snabbar upp en hel del. Jag har ingen reklam synlig längre. Men men det är inte så snabbt som tidigare. Listorna med Favoriter och Senaste obesvarade osv tycker jag är segare numera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ngn annan (med IE, händer inte i Firefox) som märkt att eforum laddar "något" i evighet (timglaset visas och fönstrets progressbar avslutas ej

 

Ja exakt samma fenomen, trodde det var något i min dator så jag startade om routern och adsl modemet men ingen bättring.

 

Högra sidan med obesvarade, hetast nu, poäng och topp 10 skribenter kommer fram långt efteråt, har testat andra sidor, dessa fungerar som normalt, antagligen något på eforum som ställer till det.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns också en flash från komplett.se som jag inte sett förut. Kanske inte är den som slöar ner dock. Jag har också märkt av att det blivit långsammare så du är inte ensam.

 

Uppdaterad hosts fil från 6:e februari 2005 finns att laddas ner härifrån: http://pgl.yoyo.org/adservers/

 

falkag.net finns även med där.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade på adsl modemet och den blinkar som vid nedladdning hela tiden, sidan verkar aldrig bli nedladdad helt, om man nu inte klickar på någon länk etc.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så drabbas väl idg.se när vi blockerar deras annonser och insamlande av information från falkag.net eller har jag fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Hundbert skrev:

Tyvärr så drabbas väl idg.se när vi blockerar deras annonser och insamlande av information från falkag.net eller har jag fel?

 

Det är säkert många som kör oblockerat, så IDG lär säkert överleva ändå. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

Tyvärr så drabbas väl idg.se när vi blockerar deras annonser och insamlande av information från falkag.net eller har jag fel?

 

Hurdå? Jag handlar inte på komplett.se för att det sticks upp en enerverande annons i ansiktet på mig och påverkas jag inte av reklamen så gör det väl varken från eller till om jag tar bort den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer. Nu har jag läst hela tråden och när jag började skriva detta laddade det fortfarande. "1 objekt återstår"

 

Jag har BBB fiber, d v s 100 mbit, så det brukar inte hända numera..

 

Jag tor att det finns en del för teknikerna att göra nu när det blir vardag igen!

 

Det blir fortfarande dubbelposter åtminstone på Excelforumet.

 

Mindator laddar fortfarande, förresten, men det går ju att läsa inläggen och även svara på dom.

[inlägget ändrat 2005-02-06 23:13:12 av bmhson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mindator laddar fortfarande, förresten,

 

Har du testat att lägga in den uppdaterade hostslistan som Hundbert länkade till. Efter jag gjorde det slutade de här problemen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör oblockerat. Och stör mig inte så mycket på reklamen.

 

Får idg pengar per visning, eller per klick?

 

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör oblockerat. Och stör mig inte så mycket på reklamen.

 

Nä, jag hade också vant mig vid att den låg där, det som irriterade mig på sista tiden var att bannern på något konstigt sätt verkade arbeta så att sidan aldrig laddades klart och IE satt och tog en massa onödig processorkraft. Då är det inte acceptabelt i min bok iallafall.

 

[inlägget ändrat 2005-02-07 08:46:12 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon skrev:

...sidan aldrig laddades klart och IE satt och tog en massa onödig processorkraft.

Kan meddela att nu är det över. Sidan laddas klart snabbt som vanligt i IE. Ingen editering/uppdatering av hosts filen behövs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att nu är det över.

 

Folket har talat och hörsammats! :thumbsup:

(Tänk om politiker var lika lyhörda)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...