Sorc3reR Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 Hejsan Det e så att ja har installera Windows 2003 server Enterprise å ska leka lite med de. Men problemet är att han inte hittar närverks kortet, det ska vara ett Realtek RTL 8169. Jag har även en KOD 10 står de på egenskaper för kortet. Ja behöver ha hjälp. Tack på för hand Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSH Posted February 6, 2005 Share Posted February 6, 2005 Det verkar som 2003 inte har stöd för detta nätverkskort. Jag hade ett liknade problem på en 2003-testmaskin. Löste det genom att intallera drivrutinenför WinME. Inget att rekommendera i en produktionsmaskin men för test är det värt att prova. Drivers finns på http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-3.aspx?series=2003072&Software=True /Tsh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sorc3reR Posted March 4, 2005 Author Share Posted March 4, 2005 Jag har försökt att installera drivisen till Nkortet men det verkar inte fungera, men det är väll så att ja har gjort fel. Kan nån göra en steg fö steg guide hur man ska installera drivis till N.kortet Realtek? Ja har nog gjort allt men ändå så går de inte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.