Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox-problem


Leab

Rekommendera Poster

Hej, har fått igång min nya dator som är en P4 3.2'a, WinXP SP2. Att installera FF går utmärkt men när jag startar FF och ska logga in på nätet så fryser FF (programmet svarar ej) varenda gång. Jag har också provat ominstallera FF men det hjälper inte heller. Mozilla däremot fungerar utmärkt.

 

Någon som har någon idé?

 

/LEif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att skapa en ny profil genom att starta firefox med "firefox -profilemanager". Eller så går du till %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles och tar bort nuvarande profil.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, hittar inte FF's profile manager, var finns den?

Avinstallerade SP2 och då verkar FF fungera bättre.

Konstigt för på min förra burk fungerade FF klockrent med SP2 vad nu det kan bero på?

 

/L

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
leab skrev:

Hej, hittar inte FF's profile manager, var finns den?

 

Profilen hittar du i Application Data och den brukar vara dold. Välj Verktyg/Mappalternativ i Utforskaren. Bocka för Visa dolda filer och mappar, så ska du se Application Data.

 

http://www.mozilla.org/support/firefox/profile

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything

 

[inlägget ändrat 2005-02-06 20:01:24 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade om datorn för 4'e gången, denna gång utan sp2 och då fungerar FF utmärkt men så fort jag installerar sp2 så dyker FF direkt (programmet svarar ej) Vad göra???

På min förra dator fungerade FF utmärkt med sp2:thumbsdown:

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Märkligt!

Kör själv SP2 med Firefox utan att den dyker.

 

Mycket skumt ska man vara med om. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallerade FF med resultatet att den fryser när jag loggar in på nätet.

En liten stund senare fungerar den igen. Fryser igen en stund för att återigen fungera en liten stund när den känner för det. Mycket konstigt! Testade ju Mozilla igår och det gick klockrent med SP2

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Mozilla som ju fungerade igår, nu hänger den sig också stup i ett så det är oanvändbart!

 

VAD GÖRA?????

 

Tacksam för all hjälp.

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du verkar ha problem med alla tre webbläsarna så kanske du skulle kolla din dator så att du inte har fått in något otrevligt som stör internet-förbindelsen.

Modem- eller routerproblem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det såhär:

 

IE fungerar helt OK.

FF går att installera men beter sig väldigt konstigt vid användande.

När jag startar FF så kommer inloggningssidan blixtsnabbt upp (Tele2 stadsnät) när jag sedan matar in användare och password går det bra men när jag klickar på "logga in" händer ingenting. Vid upprepade klickningar kommer (svarar ej) upp om jag då forsätter klicka så kommer timglaset fram och en stund efteråt så loggas jag in för att lycklig kunna klicka på några länkar till innan ff fastnar igen och så håller det på.

Har kollat med Hijackthis, Adaware, Spybot och Spywareblaster men hittar inget okänt.

 

Har tittat på ff's hemsida men hittar inget, tagit bort profilen men det hjälper inte heller.

 

Man kan ju bli vansinnig för mindre!

 

Mvh

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
leab skrev:

När jag startar FF så kommer inloggningssidan blixtsnabbt upp (Tele2 stadsnät) när jag sedan matar in användare och password går det bra men när jag klickar på "logga in" händer ingenting. Vid upprepade klickningar kommer (svarar ej) upp om jag då forsätter klicka så kommer timglaset fram och en stund efteråt så loggas jag in för att lycklig kunna klicka på några länkar till innan ff fastnar igen och så håller det på.

 

Kan det vara så att din internetoperatörs inloggningssida inte har stöd för Firefox?

 

Logga in via IE och gå sedan vidare till FF. Funkar det så är det så att din internetoperatörs inloggningssida måste ha IE för att fungera korrekt.

 

Kan inte tänka mig annat just för tillfället.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stefan. Tyvärr hjälper inte det heller FF vill inte iaf. När jag har fått fram en sida kan den hänga sig direkt så jag inte kan scrolla sidan ens.

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
När jag har fått fram en sida kan den hänga sig direkt så jag inte kan scrolla sidan ens.

Ser du om sidan laddat färdigt. Om "hjulet" snurrar eller ej?

Har du stängt av alla tillägg, samt konfigurerat så att inte popupblockern eller något annat är igång.

Jag menar - du kunde kanske "öppna" FF så mycket det går till att börja med ifall något där buggar...

 

/Mauritz

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta liknar en såpa. Tog bort popup blockeraren.

Den hänger sig i stort sett efter varje klickning trots att jag inte klickar igen förens hjulet stannat och det står klar längst ner till vänster.

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha uppe Aktivitetshanteraren bredvid Firefox-fönstret, titta där om du kan se vad som händer, på fliken Processer tar Firefox mycket CPU-tid när den fryser eller äter den mycket minne, på fliken Nätverk går det någon trafik där, på fliken Prestanda hur är det med fysiskt minne eller är det något som ändrar sig under frysningen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, nu har jag kollat aktivitetshanteraren och det sker inte mycket förändring.

 

När den fryser är CPU-belastningen 0-1% eftersom sidan är på "tomgång" just då. Även när jag "vansinnesklickar" ligger belastningen runt 0%.

Minnet ligger alltid runt 280Mb ledigt och nätverkstrafiken ändrar sig inte heller.

När en ny sida dyker upp ändrar sig belastningen till ca 40% för att genast gå ner till några %.

 

Mvh

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några installerade tillägg, plugins eller teman?

Ändrat i inställningar?

Man kan tydligen köra Firefox i en särskild mod där den avaktiverar alla tillägg för att se om man har något sådant problem:

http://kb.mozillazine.org/Safe_Mode_(Firefox)

 

Ser andra som har samma problem här:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=194011

Tyvärr inga svar där än, men du kan ju kolla där lite då och då och se om det dyker upp något.

Här finns någon med ett liknande problem, du kan ju se om förslaget på slutet hjälper dig:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=193782&highlight=

Även här liknande problem, med något som hjälpte några i alla fall:

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=152545

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia, tackar för forumlänken:thumbsup:. Jag har inga x-tragrejjer installerade. Lagt nedre länken som favorit så jag kan följa den.

Försökt köra FF i safe mode men den startar ej.

 

Mvh

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha följt länken så verkar det som om väldigt många har samma eller liknande problem, på ett ställe verkade problemet ha men HT-teknologin att göra och det kan ju stämma eftersom jag inte hade något problem innan jag bytte processor och moderkort.

 

Hoppas det är någon lösning på G.

 

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen dator med HT tillgänglig men om det är så borde det bli bättre om man i task managern sätter affinity (vad nu det kan heta på svenska) så att den bara körs på en processor (för med HT påkopplat så tror väl datorn att det är två proppar?).

Högerklicka på processen i process-listan så borde valet finnas i menyn om så är fallet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man i task managern sätter affinity (vad nu det kan heta på svenska)

Då borde det vara Ange processortilldelning och sedan bocka ur den ena "CPUn".

Men det kan ju inte bara vara det som gör det eftersom jag kör Firefox på en HT-processor utan problem. Men det kanske hjälper ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stopp och belägg. Vad pratar ni om, fattar nada. har ingen process som heter nå't med ht. Vilken process pratar ni om och hur ändrar man processortilldelning??

/Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...