Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

smc (svarar inte)


Pålleman

Rekommendera Poster

Hej!

 

När jag trycker ctrl+alt+del så ser jag att smc svarar inte. Brandväggen sygate verkar fungera som det ska, så kan jag igorera detta med att den inte svarar?

 

Kör win98 (ja, jag vet...jag är lite efter :)

 

Använder även antivirus Nod32, som för övrigt verkar vara ett utmärkt program. Kan det vara nån konflikt månne? Sygate har fungerat tidigare helt klanderfritt; i alla för mig.

 

//Pålle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Billy Fransson

smc.exe is a part of the Sygate Secure Enterprise, more specifically the firewall product. This piece of software blocks attacks from Internet-bound viruses and hackers. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

 

hoppas det sk ge dig ett litet svar..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tycker jag att det klart framgår av frågan att Pålle vet att smc och brandväggen i Sygate hör ihop, så du kan väl läsa ordentligt och tänka efter om du verkligen kan bidra med någon hjälp innan du svarar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billy Fransson

jaså och visste han att det hörde ihop med den del som blockar attacker från virus och hackers?

 

Jag skrev:

This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

 

alltså bör det fungera...

 

//Billy

 

[inlägget ändrat 2005-03-07 15:31:38 av Billy Fransson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den del som blockar attacker från virus och hackers

Det är väl just en brandvägg det.

 

alltså bör det fungera...

Men nu var frågan:

Fungerar brandväggen fast den inte svarar enligt programmet som kommer upp när man trycker Ctrl+Alt+Del i Windows 98?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billy Fransson

Jag vet vad en brandvägg är..

 

Nej frågan var inte

Men nu var frågan:

Fungerar brandväggen fast den inte svarar enligt programmet som kommer upp när man trycker Ctrl+Alt+Del i Windows 98?

 

utan:

Brandväggen sygate verkar fungera som det ska, så kan jag igorera detta med att den inte svarar?

och:

Använder även antivirus Nod32, som för övrigt verkar vara ett utmärkt program. Kan det vara nån konflikt månne?

 

Han bör kolla upp vad det är för fel så att "(svarar inte)" försvinner.

 

 

Ctrl+alt+del heter också Aktivitetshanteraren, så att det är glasklart..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

utan:

Brandväggen sygate verkar fungera som det ska, så kan jag igorera detta med att den inte svarar?

Varför svarar du inte på det då, i stället för att tala om vilken process det är.

 

Ctrl+alt+del heter också Aktivitetshanteraren, så att det är glasklart.

I Windows 98 kallas programmet för "Task list" på engelska och Aktivitetslista på svenska. Aktivitetshanterare bara i andra Windows-versioner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billy Fransson

men om du då kan allt kan inte du bevisa att du vet vad det är för fel och inte bara klaga på andra.!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billy Fransson

jag skrev faktiskt ett svar:

Han bör kolla upp vad det är för fel så att "(svarar inte)" försvinner.

 

hur han sedan gör det..vet inte jag..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte visste varför brandväggen inte ville svara Aktivitetslistan så lät jag bli att svara Pålleman.

 

Jag har sett att du har kommit med vettiga svar i vissa trådar, men se till att bara svara när du verkligen har något att bidra med och inte bara svara för svarandets egen skull, annars kan det bli mycket förvirrande för den stackars frågeställaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skrev faktiskt ett svar:

Han bör kolla upp vad det är för fel så att "(svarar inte)" försvinner.

Det var ju först 15:43 som ett svar till mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...