Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Isdn duocom

Nisse

Recommended Posts

Jag beställde isdn duocom på meganet. Det blev 128k. Hur använder jag 128k? Hur ändrar man 64 till 128? Vilken inställning fixar det? Har Windows 98. Jag har telia internet isdn pro, telia ntab och Zyxel Duocom adapter. Vad kostar 128k abonnemang? Har telia 128k nummer, 020-899999? Märks det nån skillnad på 64 och 128?

Jens Kinnula

Jag vill bara fråga Nisse en sak!

Hur kan man beställa ett isdn-abonnemang UTAN att ta reda på hur mycket det kostar????

Johan Hägerström2

Om ni söker på nisse så ser ni att han har ställt en jvla mass dumma frågor...så det är förmodligen bara nån som snackar skit.

Bara att ignorera.

/J

Haha det är ett bevis på att nån som inte får den umärksamheten som han skulle behöva.

då måste man gå in och ställa en massa dumma frågor i en massa fourm ..:)

jeje vart tvunge att säga nått i alla fall .:)

• 2 months later...

Det finns en inställning för BOD (Bandwidth on demand) som man kan ställa in i kontrollpanelen - modem - Zyxel Omni.Net under fliken "Avancerat" om jag inte minns fel. www.pcman.se har nog den info du behöver.

När du kör i 128 K kopplar den upp båda B-kanalerna, du blockerar således möjligheten att prata i telefon och surfa samtidigt.

Eftersom du nyttjar båda kanalerna betalar du dubbel minutavgift för surfandet. En rekommendation är att köra 64 Kbit som standard och endast slå på 128 K vid filhämtning och dylikt. Lite onödigt att köra 128K för att skriva detta inlägg t.ex.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...