Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös mus som inte funkar


laxn

Rekommendera Poster

Har xp home, vill använda en vanlig standard logitech trådlös mus. Funkar inte. Någon som har nån bra idé om vad det kan va?

 

Ps har laddat hem drivisar från logitechs hemsida, men det hjälpte inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du klickat på knappen på dosan och även på musen, har själv en logitech trådlös mus och den måste man klicka på connet på dosan (sändaren) och under musen klicka med en kulspetspenna längst i framkant på klacken.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl naturligtvis redan kontrollerat att batterierna är ok, och sitter rätt monterade?

 

Går den via USB så prova att byta USB port, kan hjälpa ibland när det strular.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte så mycket om just logitech musar, har själv en microsoft trådlös med mus och tangentbord men jag hjälpte min farsa med en trådlös mus som jag inte kommer ihåg märket på just nu.

 

Han hade fått den i en tävling har jag för mig, hur som den var man tvungen att installera innan man bytte ut den gamla musen.

 

Först installerade man programmvara och drivare, sedan gick man in i medföljande programmvara och valde i en lista över olika musmodeller sin version av trådlösmus och först därefter startade man om windows med den trådlösa musen inkopplad.

 

Sedan fick man göra som med alla andra, först trycka på knappen på dosan och sedan på musen och vänta några sekunder innan dom hittat varandra.

 

Gjorde man fel där, vilket jag gjorde två gånger, och startade om datorn innan jag valde musversion i medföljande programmvara så gick det inte att ställa in vilken mus man ville ha utan att ha en mus att klicka sig igenom menyerna.

 

Kan det vara något liknande med logitech musen, vad säger instruktionerna?

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...