Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Regkey


GeorgeS

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag körde Scanna med Ad-aware nyss och det var en del skit den hitta. bl a 2 regkey "HKEY_CURRENT_USER:sof..." och "HKEY_LOKAL_MACHINE:Soft..."

 

Jag är totalt värdelös med datorer, så kan ni hjälpa mig och säga om det nåt man bara kan plocka bort eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Ta en backup av regedit först så kan du återställa senare ifall det blir fel. Oftast så har dessa program rätt. Lavasoft som har skapat Ad Aware är ett seriöst bolag.

Lycka till!

 

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova denna adress.

 

 

 

 

 

http://service1.symantec.com/SUPPORT/sunset3.nsf/fd015af9ed014e8c88256a2200124a9c/1cd1c68cd671dba0882568b200697cfe?OpenDocument&src=bar_sch_nam

 

 

 

Det finns även en registercleanupp (program som sköter åt allt åt dig) ifall du totalt sabbar regedit den finns på adressen (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290301)

En varning är dock att det bara är att vissa program kan sluta fungera och måste installeras om. läs varningarna noga innan du (och om du) använder detta verktyg.

 

/Jetmoon

 

[inlägget ändrat 2005-02-05 15:23:11 av Jetmoon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag inte är helt säker på vad jag gör, då kanske det är bäst att sluta leka med datorn. Men är den där regkey något som man absolut måste ta bort? Om det inte är "skadligt" för datorn behöver man kanske inte ta bort det. Vad rekommenderar du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Spionprogram (Spyware)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Internet - övrigt|

 

Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regkey är ett program som håller reda på allt som är viktigt i windows.

tyvärr så använder sig vissa virus av regedit med. jag tycker du ska behålla den för annars slutar datorn funka. ta bara bort de registerposter som viruset använder. det är den sökvägen som ad aware angav.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog bort det ad-aware hittade nu och datorn funkar ännu.

 

Jag får tacka dig Jetmoon för att du tog dig tid:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill fråga om sådant här igen så måste du skriva hela raden från Ad-aware inte klippa den i mitten för då kan det lika gärna vara något som ska finnas i din dator.

Ad-aware gör en säkerhetskopia (backup) av det den ändrar i registret, så inte ska du behöva göra en backup också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...