Kung_kalle Posted February 5, 2005 Share Posted February 5, 2005 Hej, När jag har överfört mina filmklipp(sparas i AVI-format, uncompressed?) ifrån min DV-kamera till AP 6.5 och klippt ihop en film som jag sedan vill spara som rå-AVI blir filerna gigantiskt stora, ca 1gb per minut. De importerade filerna är ju inte så stora tillsammans. Varför blir de så stora??? Anledningen att jag vill spara som rå-data igen är att jag använder TMPGenc att konvertera till mpeg2. Tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerry niemi Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Svaret ligger i att när du tar in filmen i DV-AVI pratar vi om ca. 3,5 mb/sek. När du sedan exporterar filmen som "uncompressed" är vi uppe i ca. 20 mb/sek.(varierar beroende på hur många "bits-djupet", typ ungefär...) Att sitta å söla med tempEnc låter jobbigt...byt till Premiere Pro och du kan exportera din film direkt från timelinen till mpeg-2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.