Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mail försvunna i MS Outlook

re

Recommended Posts

Hej!

Jag har varit tvungen att formatera min hårddisk. Då sparade jag micosoft-mappen på DVD.

Efter att jag hade formaterat så installerade MS Outlook och lade in mappen Outlook i Maicosoft-mappen. När jag startade Outlook såg jag att dom komprimerade mailen var borta. Det var både från in- och ut-mappen 2002-2003. Alla andra mail finns kvar i mapparna. Dessutom så fungerar inte kontakter så bra. Dom finns där, men kommer inte upp då man ska skriva mail.

Vart har mailen tagit vägen? Lägger dom sig på ett annat ställe än microsoft-mappen i Application Data?

---

Robert Edlund

[inlägget ändrat 2005-02-04 18:01:13 av re]

[inlägget ändrat 2005-02-04 18:01:55 av re]

[inlägget ändrat 2005-02-04 18:02:24 av re]

Stefan Eklinder
Vart har mailen tagit vägen? Lägger dom sig på ett annat ställe än microsoft-mappen i Application Data?

Profilen för bland annat Outlook brukar ligga under Application Data.

Efter att jag hade formaterat så installerade MS Outlook och lade in mappen Outlook i Maicosoft-mappen

Endast profilen för Outlook skulle du lagt in. Kanske det du menar?

Vet inte vad profilen heter för Outlook, för att jag använder inte det själv. Tror det heter .dbx för mail och adressboken kan du hädanefter exportera som textfil .txt och senare importera tillbaka.

Gissar att du använder Express:

http://mail-repair.com/outlook-dbx-recovery.html

...då kanske det här kan rädda dina mail:

http://www.mailnavigator.com/read_outlook_express_dbx_files.html

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything

[inlägget ändrat 2005-02-04 18:17:49 av Stefan Eklinder]

Ja, jag kan se osynliga filer. Och jag har lagt in archive.pst och Outlook.pst i Outlook-mappen. Jag kan se alla mail utom dom komprimerade som Outlook gjorde för ett tag sedan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...