Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tele2 bredbandstelefoni


Meme

Rekommendera Poster

Första inlägget i IP-telefoni forumet.

 

Mina första erfarenheter av Tele2 bredbandstelefoni, bra ljud, mycket bättre än jag trodde, var lite rädd för att det kunde bli störningar och fördröjningar men det har jag inte märkt av.

 

En nackdel är att det inte går att betala tjänster som blocket och björnsbytare, tekniskt ska det ju inte vara några problem så det måste vara avtalen med telia som inte fungerar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ja jag är också nöjd med bredbandstelefonen som jag tidigare skrivit i nåt inlägg. Den är stabil som berget och ljudkvaliteten är som i vanliga nätet. Däremot skulle jag kunna slänga min router Netgear RP 614 i väggen rätt hårt ibland eftersom den inte klarar av hård belastning på min 10 Mbit-lina utan helt sonika lägger av så man får dra ut sladden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Andersson

Japp jag var oxo nöjd med Tele2 bredbandstelefon ända tills jag fick problem med den då märkte man vilket förtag man har att göra med.

Vi kom hem från semester lördagen den 5/2 och då fick vi inte telefonen att fungera den bara stod och blinkade hela tiden. Felanmälan kunde jag göra den 7/2 eftersom de har stängt helger. Jag ringde tillbaka onsd

9/2 och undrar vad som händer jag vick då till svar att det tar 2 arbetsdagar innan de börjar med ärendet ok tänkte jag och lade på.

Ringer upp supporten på fredagen 11/2 då svara supporten så här

bredbandstelefoni är inget prioriterat så det hamnar underst i kön.

Då blir jag sur och meilar till support och frågar om det stämmer.

Jag får svar den 16/2 att de ber om ursäkt att någon kollega sagt så för så

är det ju inte utan de jobbat med mitt ärende hela tiden,

Och problemet har varit att de uppgraderat mjukvaran men att

problemet skall vara löst under kvällen eller på torsdagen.

På fredag när fortfarande inget hänt ringer jag igen supporten

och får till svar de jobbar på det och inga besked.

Jag meilar till den jag fått svar från och ber om besked varför

det inte fungerade när han sa att det skulle komma igång

jag har inte fått svar än.

Jag ringer igen på måndag 21/2 till supporten och de säger jag ser att de jobbar med ditt fall för det står cancel på ditt abbonemang vilket innebär att de ska lägga in abbonemanget på nytt som jag fattat det.

Jag ringer igen till supporten i kväll 23/2 och frågar om nått

nytt har hänt. De håller på och jobbar med det säger supporten

vadå jobbar svarar jag de har ju haft 2 och en halv vecka på sig

och inget har hänt. Det tar tid svarar supporten det är olika instanser

så för att en är klar innebär inte det att nästa kan börja med en gång

säger. Så maken till sämre service än denna har jag aldrig upplevt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Ytterligare en sak är att det inte går att överföra abbonemanget på annan person, senaste svaret jag fick var att "det blir dyrare för kunden" vilket är skitsnack då kunden skulle slippa köpa en ny box för 699:- om man kunde överföra.

 

Har man inga större krav på sin telefon duger väl bredbandstelefoni men tyvärr är det nog gamla telia som gäller fortfarande.

 

För mig var det avgörande att man inte kunde betala tjänster som björnsbytare och blocket med telefonen, något för post och telestyrelsen och konsumentverket att ta en titt på.

 

Kraftigt konkurrenshämmande att telia ska sitta med monopol på betaltjänster.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Undrar om du löste problemet med din Netgear RP614 v2 . Har en likadan och bredbandstelefoni från Tele2. Har på senare tid behövt dra ut sladden från routern väldigt ofta då internet har lagt av. Och min bredbandstelefoni vill inte fungera längre. Dosan lyser blått, man får kopplingston men ingen kan ringa till mig och när jag ringer ut hör jag inte vad motparten säger, de hör dock mig... Hör gärna av dig om du har någon idé kring något av problemen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har flyttat och har nu Com Hem 8 Mbit. Nu går routern som en klocka. Har inte fryst en enda gång. Ändå är den mer belastad nu än förr, med två datorer, bredbandstelefon och en mediaspelare (Netgear MP101).

 

Blir spännande och se vad som händer med Com Hems utbud när dom släpper 100 Mbit i vår!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kanske lite sent att tipsa om nu men den där Netgear-routern (614) är kass.

Hade en själv och den dog titt som tätt, efter fibrilt letande på Internet fick jag upp en sida där ett hundratal personer gjort inlägg om hur deras dött också. Verkar som det berodde på överhettning, vilket verkar ganska uppenbart när man tänker på hur den dör - i princip efter 10-50 minuter för mig och sen efter den dött tar det 5-10min innan den funkar igen, den har alltså hunnit kylas av och fungerar igen 10-50min. En kille hade sågat upp sin och satt in fläktar å kylfänsar, sen hade den gått i flera månader utan problem. Många andra gjorde samma sak och det ledde till att de funkade felfritt. Jag tyckte dock inte att man skulle behöva göra något sådant även om det var lockande så jag lämnade tillbaks den och kommer inte köpa Netgear igen förrän de designat om sina routrar till att släppa in/ut mer luft. Hoppas det hjälper dig och andra! :)

Länk: http://forum1.netgear.com/support/viewtopic.php?t=4435&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=77dfecb68822f192b5d91d633e92c24e

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...