Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cookies indexfil går ej att radera - kommer upp i adressfält internet


Bergsund

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag går alltid in och tar bort cookies, tempfiler och historik för att inte andra ska se vilka sidor jag besöker. Sedan en vecka kommer en sida upp, reagerar på första bokstaven i adressnamnet, när jag börjar skriva in adressen, precis som om cookies ligger kvar.

 

Jag en ny cookiefil som inte kan tas bort, en index dat fil. Kan det vara den som spökar? Hur får jag bort den i så fall?

 

Adressen som kommer upp slutar på

.se/index.php

 

 

/Bergsund

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag en ny cookiefil som inte kan tas bort, en index dat fil. Kan det vara den som spökar? Hur får jag bort den i så fall?

 

Vad är index.dat för något? Den går inte att radera!

 

http://netzapp.nu/kakan.html

 

Det är en fil windows skapar (i temporär och cookie -katalogen bl.a.) som innehåller pekare till filerna i katalogen för att slippa läsa in katalogen stup i kvarten. Det är alltså ingen spion-fil somliga påstår. Kör du ett OS före Windows ME kan du radera denna genom att boota upp med DOS och radera den från DOS. Att radera den gör ingen skillnad eftersom den återskapas.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan en vecka kommer en sida upp, reagerar på första bokstaven i adressnamnet, när jag börjar skriva in adressen, precis som om cookies ligger kvar.

Adressfältet och cookies har i alla fall inget med varandra att göra.

 

Adressen som kommer upp slutar på .se/index.php

Kan väl vara från vilken som helst svensk webbplats som använder PHP för programmeringen.

 

Har du avbockat "Använd funktionen Komplettera automatiskt" på fliken Avancerat i Internatalternativ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...