Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Texten svämmar över


Chakotay

Rekommendera Poster

När jag med IE4 skriver i denna ruta bryts raderna automatiskt när texten kommer till rutans högerkant.

 

Men i Netscape 4.05 uppstår en sido-scroll-list vid rutan och det går inte att lätt överblicka vad man skriver.

Kan ni avhjälpa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer inte för mig som använder Netscape Communicator 4.72 för Mac.

 

Kan det vara nån inställning i din webbläsare, eller är det specifikt för Windowsmodellen? En annan tanke kan ju vara att 4.05 som du använder hade just en sån bugg?

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fenomenet tycks inte ens vara avhängigt av den låga skärmupplösning, 640 x 480, jag ännu envist använder!

 

Tacksam för fler Netscape-användares erfarenheter!

 

Funkar autoinloggning i era Netscape's?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Jag är inte säker på att det är något vi kan avhjälpa då jag misstänker att det är så Netscape är uppbyggt att fungera. Det är möjligt att jag har fel och ska därför se vad som finns att göra.

 

Ni som kan det där bättre än jag får gärna höra av er. Chaktoay - är det här något som börjat uppenbara sig alldeles nyligen eller har du fått stå ut med detta en längre tid?

 

Och så en fråga till - mest för att jag vill förstå användarnarmönstret:

 

Surfar du mot eforum med IE och NS parallellt eller först och främst med NS och dubbelkollar sedan med IE för att se hur det är tänkt att det ska vara? Eller gör du tvärtom? Eller hur gör du?

 

För du verkar ju ha bägge installerade...

 

Vore det då inte enklare att surfa med IE direkt och slippa trasslet? Eller handlar det om en generell policy?

 

Det är inte min mening att lägga mig i - bara förstå.

 

 

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huruvida det börjat nyligen kan jag inte säkert besvara, eftersom jag nu i kanske över ett halvår kört IE.

Har alltmer börjat plågas av fenomenet:

Kör IE4 under Win98 och när jag smurfat en stund, svartnar plötsligt IE-ikonen på taskbaren och ibland också den uppe i browserns vänstra hörn.

Sedan börjar det som visas på skärmen röras samman, mer ju mer man försöker scrolla.

Browserbilden blir helt otydbar, plus att ev andra öppna program börjar strula - enda "boten" är att helt stänga IE och börja om från början.

 

Därför börjat med Netscape igen. Och erfar jag svämma-över-problemet, så lär nog fler än jag göra det - oavsett deras "policy".

Något som talar för det är att jag även nu - sedan jag installerat Netscape 6 - erfar samma problem!!!

 

Men i en del andra forum, som t.ex http://f16.parsimony.net/forum28829/wwwforum.cgi?formular radbryts texten korrekt (såvida man inte skriver ord som är längre än rutans bredd).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

OK, vi får helt enkelt se om fler hör av sig.

 

mvh

Jani Andersson

Plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...