Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv - Xbox - Dator


Soderbaum

Rekommendera Poster

Har hört att man kan strema så att man kan se en film från datorn, genom xboxet och in på tv:n, och på detta sett på upp bildkvaliteten jämfört med om man körd direkt dator - tv. Hur gör man och vad behöver man för program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men har XboxMediaCenter, men vaddå vanlig share från datorn, fattar noll, lite bakom flötet när det gäller xbox...;) tacksam för hjälp...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dela ut hårddisken eller katalogerna som du vill dela ut på datorn och gå in på nånting...smb i xbmc och bläddra dig fram till filerna på datorn

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lust att berätta hur?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har nyss köpt xbox och av en händelse såg detta.kan du bara förklara detta?kan man lägga in xbmc på boxen,fungerar det bra,vad krävs,m,m.så enkelt som möjligt.någon som kan hjälpa mig med detta.tacksam för detta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om det går att lägga in på en "vanlig" xbox, min är moddad, med chip o nu hdd, men enklaste sättet att testa är att installera ett ftp-program på datorn, t ex flashFXP lr FTP-surfer. Sen koppla ihop datorn och xboxen med en korsad kabel och lägga in xbmc på boxen. xbmc är det bästa programmet jag haft så jag tycker det är bra, fungerar till allt...lycka till och hör av dig om det inte fungerar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...