Karin62 Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Går en distanskurs i webbdesign och laddae hem Focus 4.1 fotoredigeringsprogram. I och med detta förvandlades ALLA mina gif bilder till wmf och lagrades i Focus. Nu kan jag inte få tillbaka bilderna som gif och när jag avinstallerar Focus hittas inte bilderna. Min lärare vet inta vad som är fel. Finns det nån som vet??? Har windows98. MVH Karin Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmhson Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 En gissning är att du antingen ställde in eller inte bockade ur nåt i Focus. Detta medförde då att du så att säga godkände att dom skulle vara wmf i stället. Det är ju ett Windowsformat, så jag tror att du kan öppna dina bilder i Paint och där spara om dom till något annat format. Annars kan du hämta t ex Irfan Wiev, som är ett gratis bildbehandlingsprogram. Sök på namnat så hittar du det enkelt. Hoppsan nu såg jag att du har W98. Då går det nog inte med Paint, om jag minns rätt. [inlägget ändrat 2005-02-02 18:50:40 av bmhson] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin62 Posted February 2, 2005 Author Share Posted February 2, 2005 Tack för svaret. Så är det nog. Su nu får jag ominstallera .SUCK: Karin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Har du kollat upp IfranView då? En ominstallation hjälper ju inte till för att få tillbaks bilderna heller? Så vad vill du åtgärda med det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Eklinder Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Tråden flyttad till Grafik och bildbehandling --- C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Windows98 & ME| Murphys lagar om datoranvändande:. 6. Den som skrattar sist har antagligen gjort en backup. - Yttermera, E-verything Link to comment Share on other sites More sharing options...
lizardKng Posted February 3, 2005 Share Posted February 3, 2005 Ja jag undrar också... En ominstallation verkar lite väl, ehh, drastisk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.