Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sverige är fantastiskt!


virtuosen

Rekommendera Poster

"Fria" vapen på ett sätt som USA:s grundlagstillägg tillåtit sen frihetskriget är ett perfekt sätt att bygga upp en potentiell hotbild mellan varje medborgare, granne eller främling. Det är grogrunden för alla typer av asociala mönster såsom extrem paranoia när någon oförberett kommer för nära inpå en.

 

Tyvärr rusar även vi i Europa mot samma typ av individuell rädsla i samhället, trots väldigt mer restrektiva vapenlagar. Vi följer samma mönster som USA gör, trots att de bara existerat i 200 år och vi borde klå dem med tusentals år i samhällsutveckling. Då kan man börja fundera över vilken kontinent av dessa två som egentligen är dummast...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Fria" vapen på ett sätt som USA:s grundlagstillägg tillåtit sen frihetskriget är ett perfekt sätt att bygga upp en potentiell hotbild mellan varje medborgare, granne eller främling. Det är grogrunden för alla typer av asociala mönster såsom extrem paranoia när någon oförberett kommer för nära inpå en.

 

Usch, jag har en kompis som bor i TN. Hon är iofs intresserad av vapen rent allmänt, hon tränar skytte och så.

 

Men när jag ser bilder från hennes källare börjar man undra... Dessa rader av automatvapen, såna man bara sett i filmer som Nikita, varför ska privatpersoner överhuvudtaget ha tillgång till dem?

 

Men så berättar hon för mig hur det är att bo på landsbygden i TN och då förstår jag på nåt grumligt vis att visst måste man ha en redig mängd vapen i källaren för att kunna skydda sig och sin familj - ty de som kommer drällande dit de är ju redan beväpnade. Och vad gör man då om man inte kan visa upp en "större" bössa???

 

Nej, ju mer jag snackar med folk utomlands, ju mer inser jag att vi, än så länge, bor i en slags frizon där våldet ännu ej gått överstyr.

 

[Edit]

"ännu ej gått överstyr" - relativt sett!!!

 

[inlägget ändrat 2005-02-03 02:34:32 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrämmer man tjuven så lär han göra inbrott igen nån annan stans. Skjuter man tjuven så lär han aldrig göra inbrott igen.

 

Håller med... bra sagt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...