Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna DVD


Iron

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har tänkt att göra en backup på DVD-skivor där jag ska lägga olika program, mp3-filer m.m. Jag har en Toshiba Satellite 772 fast vilken brännare det är vet jag inte (hur kollar man sånt?). Programmen jag har är: RecordNow och InterVideo WinDVD Creator 2.

Det verkar dock inte som om RecordNow fixar DVD och InterVideo fattar jag inte riktigt. Någon som har några tips på hur jag bör göra? Vilka program är bra? Vad för sorts skivor ska man använda?

 

Väldigt tacksam för svar

Mvh Martin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla brännaren på enhetshanteraren:

 

högerklicka på "den hör datorn"/egenskaper/Maskinvara/enhetshanteraren.(eller bara gå in på "den här datorn" så skall den ligga där om du installerat den korrekt)

Detta gäller för Win XP.

 

En vild gissning på att du inte får det att fungera är att du använder ett DVD format som din brännare inte stödjer. Och vilka skivor den stödjer ser du troligen efter enheten på enhetshanteraren.

 

//Templar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret men det ända jag hittar är "DVD/CD-ROM enheter" och där står det: TOSHIBA DVD-ROM SD-R6112 men det är väl inte själva brännaren? Brännaren "tillhör" datorn och jag har således inte installerat den själv. Något annat tips från någon? Snälla...

 

Mvh

Martin

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar Genioor. Jag har med andra ord en skitbrännare, fan också!

Någon som vet något bra program för att bränna eller är de jag har ok? (RecordNow och InterVideo WinDVD Creator 2)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...