IDGer Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 När jag ska kopiera filer från några CD-skivor som jag bränt får jag felmeddelandet "Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundency Check)". Vad är detta och är det något jag kan göra något åt så här i efterhand? Hur kan jag undvika att mina CD-skivor får sådana fel i fortsättningen? Tack, Ola Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mentor Posted January 31, 2005 Share Posted January 31, 2005 Orsaker. 1. Cd-skivan är smutsig eller skadad. 2. Ett fel har inträffat vid bränning. Åtgärder. 1. rengör Cd-skivan och prova igen. 2. Prova bränna igen på en ny Cd-skiva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
shimro Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Jag har exakt samma fel och cd-skivorna fungerar i andra datorer men inte i min. Det går bra att överföra små filer som t.ex. bilder från cd-skivor till hårddisken, men så fort man ska överföra lite större filer så får jag meddelandet om CRC-fel... Har kollat runt på olika forum och de flesta säger att det är cd-skivorna som är dåliga, men i så fall måste ju min dator vara extra känslig. Nån som har nåt annat tips än att det är fel på bränningen och skivorna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.