Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte starta i felsäkert läge


SundanceKid

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har problem med att få bild på min monitor med DVI anslutning och har fått rådet att starta i felsäkert läge för att se om det funkar då. Detta gav mig dock ett nytt problem; jag kan inte starta i felsäkert läge.

 

Har ett ASUS P4P800 moderkort och när jag startar upp datorn trycker jag F8 men kommer då in i en meny som heter boot sekvens. Genom att hålla inne crtl-knappen händer inget, F4, F5 och F6 hjälper inte heller. Att byta från mitt trådlösa tangentbord till ett vanligt hjälpte inte heller.

 

Vad göra?

 

Mvh

Linus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Eforum!

 

Du kan starta i felsäkert läge genom att välja det i msconfig (skriv msconfig i kör i startmenyn). Välj fliken BOOT.INI och bocka i /SAFEBOOT som startalternativ. Spara och starta om för att komma till felsäkert läge.

Se bifogad bild.

 

[bild bifogad 2005-01-31 12:18:07 av Maratonmannen]

 

[inlägget ändrat 2005-01-31 12:31:24 av Maratonmannen]

672610_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej och som sagt välkommen till Eforum

 

Jag har själv Asus P4P800-E Deluxe.

På det kortet finns det 2 funktioner för F8. I början av uppstarten så får man en boot-meny (HD, Cdrom eller floppy) om man trycker F8. Om man väntar med F8 tills IDE drivar o.s.v lästs in och istället trycker då så kommer man till den vanliga menyn med "felsäkert läge" o.s.v upp.

 

Man skall trycka precis innan operativsystemet börjar läsas in. Det är troligen lättare att se när man skall trycka om man går in i BIOS och tar bort "loggan/bilden" som annars visas under uppstarten.

Då får man bara text så att man tydligare ser när man skall trycka.

 

ha de

Amos

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-31 16:41:02 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...