Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Definition av en månad


Sasja

Rekommendera Poster

Såhär fungerar det:

I slutet av varje månad så väljer vi slumpvis ut en av alla användare som skrapat ihop 5 poäng denna månad. Medlemmen får ett mail med en fråga om Eforum. Svarar medlemmen rätt så har han/hon vunnit månadens pris. Denna månad är priset presentkort på 4 biobiljetter från SF.

 

Jag har denna månad skrapat ihop fem poäng, men finns ändå inte i listan bland de som kvalificerat sig dit. Vad beror detta på?

 

Gissningsvis så verkar Eforum ha en annan definition av månad än vad vanliga människor???

 

Med risk att låta gnällig märker jag... men det är jag inte. Jag är en glad skit! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det skulle ju kunna finnas en fördröjning, trots allt så var det typ 5 minuter sen du fick din femte poäng :)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det skulle ju kunna finnas en fördröjning,

 

Japp. Just på helgerna har jag själv märkt att det ibland uppstår fördröjningar i hur poänglistan och även andra listor uppdateras. Notera dock att det tycks ske väldigt sporadiskt och även bara för vissa användare.

 

Jag tror det kan ha att göra med hur eforum publiceras. De har en form av motor (om jag minns rätt hur Erik en gång förklarade det) som av asp-sidorna skapar statiska kopior som läggs över på en annan server. Något sånt var det iallafall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, jahopp... men då får jag kallt räkna med att jag har fem poäng och får vara med i utlottningen av biobiljetterna.

 

Man vill ju inte göra mer jobb än nödvändigt för att ha chans att vinna dom. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä ni... nu när jag fick mitt sjätte poäng denna månad så kom jag direkt in bland de personer som kvalicificerat sig till utlottningen av biobiljetterna.

 

Alltså; det verkar som att min första poäng inte räknas med denna månad utan att den räknas till december 2004.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har denna månad skrapat ihop fem poäng, men finns ändå inte i listan bland de som kvalificerat sig dit. Vad beror detta på?

Erik förklarade detta tidigare. Endast poäng som man fått för inlägg skrivna denna månad räknas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...