Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blåst på nätet - vad göra?


IDGer

Rekommendera Poster

Då visar du ju din okunskap om bögar eftersom du påstår dig veta hur dom är.
Nu var dock den delen skriven bara för att visa hur fel det låter att tycka så, inte för att just A.C.Magic tyckte på det sättet.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 145
  • Skapad
  • Senaste svar
Då visar du ju din okunskap om bögar eftersom du påstår dig veta hur dom är.

Jag skulle säga att jag kränker dem om jag påstår något sådant. Detta skrev jag för att visa att det är fel att tycka så, inte för att jag tycker det.

 

Reyarp pratade om hur dom låter för honom, inte hur han uppfattar att invandrare i allmänhet är, det är nåt du läst in i hans text.

Det är synd att han baserar sin affärsverksamhet på hur folk låter, men att kalla honom för främlingsfientlig är att gå lite för långt..

Han grundar ju sina beslut på att invandrare låter opålitliga och oseriösa. Att han bedömer trovärdighet och hederlighet efter etnisk tillhörighet kan inte var annat än fördomar och i detta fall främlingsfientlighet.

 

Om du/ni/han tycker att det inte är rasism att tycka att invandrare låter opålitliga kan jag knappast övertyga dig/er/honom om att det inte är så. Att tycka att påståendet invandrare låter opålitliga inte är rasism påminner mig om ett dumt rasistisk skämt, nämligen:

- Jag hatar negrerna mer än rasismen.

 

Jag tror knappast att denna urspårade tråd leder någonstans och avslutar härmed min diskussion i densamma.

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

[inlägget ändrat 2005-03-31 12:18:11 av A.C.Magic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han bedömer trovärdighet och hederlighet efter etnisk tillhörighet

 

Han bedömer trovärdigheten efter hur folk låter. Sen råkar det vara så att invandrare och unga låter på ett sätt som han inte gillar. Skulle, precis som sas ovan, kunna vara stockholmare och gamla eller rödhåriga och överviktiga eller vad som helst. Har inget med etnicitet att göra. Bara för att något involverar invandrare gör det inte automatiskt till rasism vettu ;-)

 

Invandrare är ju dessutom ingen etnisk grupp utan en blandning av alla möjliga olika människor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reyrap... lägg ner nu.... du är ju dummare nu än du lät från början... för det första är det dumt att lita på folk man inte känner, till exempel att sätta in pengar på en okänd människas konto. Sen så börjar ditt försvars tal om invandrare bara låta dummare och dummare. Du griper ju bara efter halmstrån som inte är trovärdiga, att ge dig på ett exempel av A.C Magic som du vet inte va mer än ett exempel är tragiskt.

 

Till sist vill jag ställa två frågor. Var han som blåste dig invandrare eller svensk? Spelar det någon roll egentligen?

 

Det verkar som om alla här vet va växelMagic menade me detta, förutom du då. Han påpekade bara relevansen av vem det va som blåste dig. Vare sig det va en invandrare eller en arisk vit svensktalande man så har du blivit blååååååst.

You got knocked the **** out
(gissa film!) Och bli inte det mer nu.

 

Vare sig du är ärlig eller inte så är det förbjudet att säga sådant till NÅGON! Speciellt inte till folkmassor. Bara för att jag tycker att xxXxX är äckliga så får inte jag säga det (tycker inte jag), det sprider ett budskap som enligt lag är fel att sprida. Hur tror du fördomar kommer till? Joo, genom att ngn tycker till såklart och startar en diskussion.

 

Kram kram .. ps. Skönt och se att du är tillbax växelMagic.. haha

 

[inlägget ändrat 2005-03-31 23:27:09 av Mariaaaa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reyrap... lägg ner nu.... du är ju dummare nu än du lät från början... för det första är det dumt att lita på folk man inte känner, till exempel att sätta in pengar på en okänd människas konto. Sen så börjar ditt försvars tal om invandrare bara låta dummare och dummare. Du griper ju bara efter halmstrån som inte är trovärdiga, att ge dig på ett exempel av A.C Magic som du vet inte va mer än ett exempel är tragiskt.

 

 

Till sist vill jag ställa två frågor. Var han som blåste dig invandrare eller svensk? Spelar det någon roll egentligen?

 

 

Det verkar som om alla här vet va växelMagic menade me detta, förutom du då. Han påpekade bara relevansen av vem det va som blåste dig. Vare sig det va en invandrare eller en arisk vit svensktalande man så har du blivit blååååååst.

You got knocked the **** out

(gissa film!) Och bli inte det mer nu.

 

Vare sig du är ärlig eller inte så är det förbjudet att säga sådant till NÅGON! Speciellt inte till folkmassor. Bara för att jag tycker att xxXxX är äckliga så får inte jag säga det (tycker inte jag), det sprider ett budskap som enligt lag är fel att sprida. Hur tror du fördomar kommer till? Joo, genom att ngn tycker till såklart och startar en diskussion.

 

Kram kram .. ps. Skönt och se att du är tillbax växelMagic.. haha

 

Ojojoj nej men vilken svenska DU hade. Dig skulle jag då inte köpa något av!

 

Skämt åsido.

 

Kommentarer överflödiga.

 

Tja!

Rey.

 

[inlägget ändrat 2005-03-31 23:54:30 av Reyarp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa sättet att bekämpa fördomar är väl att prata om dom och diskutera det? Om alla bara håller inne med det å istället pratar i smyg, för prata kommer man alltid göra, förstärks de väl snarare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! För att inte tala om alla fördomar det finns om etniska svenskar. Eller kommunalt anställda, borgerliga, kommunister eller ekonomer. Listan kan göras lång. Invandrare är bara en grupp (inte att förväxla med folkgrupp som några gjorde tidigare i tråden) i mängden.

 

Rey.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte tala om alla fördomar det finns om etniska svenskar. Eller kommunalt anställda, borgerliga, kommunister eller ekonomer. Listan kan göras lång.
Nu var det dock ingen som sa något om dessa grupper. Du däremot vädrade din uppfattning om invadrare - i princip att du upplever invadrare som oseriösa. Det var det "alla" reagerade mot, eftersom påståendet synnerligen är beklagligt. Jag tar inte illa upp för att du verkar dra slutsatser baserade på en persons etniska tillhörighet. Jag struntar fullständigt i det, men jag tycker att det är synd (för dig) om du verkligen grundar dina uppfattningar på etnisk tillhörighet....

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Vilken lustig diskussion det här är. Det är klart att det handlar om fördomar här. Om en viss grupps sätt att uttrycka sig får en att respektera dem mindre så har det ju självklart med fördomar (observera, inte nödvändigtvis rasism förstås) att göra.

 

Men alla har vi väl fördomar av olika slag, det hör ju vår natur till, huvudsaken är att man inte blundar för dem och försöker sopa dem under mattan eller på något intrikat sätt försöka legitimera dem med andra mer rumsrena orsaker. Däri ligger den stora faran.

 

[inlägget ändrat 2005-04-01 13:41:41 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken lustig diskussion det här är. Det är klart att det handlar om fördomar här. Om en viss grupps sätt att uttrycka sig får en att respektera dem mindre så har det ju självklart med fördomar (observera, inte nödvändigtvis rasism förstås) att göra.

 

Men alla har vi väl fördomar av olika slag, det hör ju vår natur till, huvudsaken är att man inte blundar för dem och försöker sopa dem under mattan eller på något intrikat sätt försöka legitimera dem med andra mer rumsrena orsaker. Däri ligger den stora faran.

 

Precis. Jag förstår inte vad som är så hemskt i vad jag skrev. Jag tror många fungerar likadant som mig.

 

Att jag helt skulle basera mina åsikter om folk grundat på deras etnicitet stämmer givetvis inte. Då skulle man inte komma långt.

 

Jag är själv inte etnisk svensk och därtill har jag haft en afrikansk flickvän och har just nu en amerikansk. Så speciellt etniskt insnöad känner jag mig inte. Givetvis är det inget jag behöver framföra här, eller någon annanstans heller.

 

Om min farsa skrev en annons på Blocket skulle jag förmodligen inte svara på den. 20% av orden skulle vara felstavade och flera meningar grammatiskt felaktiga. Det skulle ge ett oseriöst intryck. Därmed inte sagt att hans folk eller han själv skulle vara mer oseriös än etniska svenskar. Det var i princip det jag försökte få sagt från början - att jag sällan köper av invandrare just eftersom en stor andel av dem (i relation till etniska svenskar) har problem med svenska språket.

 

Att det sen finns etniska svenskar som behandlar språket mycket illa och därtill har lätt för att missbruka ord som främlingsfientlighet och rasism har inte minst denna tråd visat! Tyvärr är det så att ordet "rasist" förlorat mycket av sitt värde i Sverige.

 

Rey.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Jag förstår inte vad som är så hemskt i vad jag skrev. Jag tror många fungerar likadant som mig

 

Det kanske inte va så jävla hemskt, men det vi vill säga är att det är olagligt att uttrycka sig så, och allt som e olagligt är fel har vi lärt oss. Me tanke på att dina tankar tragiskt nog speglar resten av befolkningens gör det inte rätt heller.

 

Tyvärr är det så att ordet "rasist" förlorat mycket av sitt värde i Sverige.

 

Det låter nästan som om det hade mkt värde innan.

 

kram kram

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va fan är det för nivå..

 

Du fattar väl likaväl som jag att han menar att det används alldeles för frekvent och i fel sammanhang för att bära upp sin riktiga innebörd.

 

märka ord :thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHA men det va kul... haha det är det enda folk lever på i sådana här forum... hahaha att segra!

 

mohahahaha nu drar jag mig ur denna dumma diskussion! peace out

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fattar väl likaväl som jag att han menar att det används alldeles för frekvent och i fel sammanhang för att bära upp sin riktiga innebörd.

 

Jag har redan gett upp på henne.. orkar inte kommentara, hennes ord får tala för sig själva!

 

Rey.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
haha det är det enda folk lever på i sådana här forum...

Hmm? Trodde vi gjorde mycket mer än så här, men men...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu fått brev från Tingsrätten i Happaranda och killen har fått 2 månader fängelse + skyddstillsyn fram till 2008 tror jag det var. Han ska också betala 520:- till brottsofferfonden och skadestånd + ränta till alla 18 målsägande.

 

Brotten han gjort sig skyldig till var inbrott, häleri, bedrägeri och narkotikabrott. Fin kille.

 

Hans straff blir 2 månader med TV, gratis gym, käk och hyra. Två månaders semester sen kan han fortsätta med affärerna. Sympatiska Sverige bestraffar sina brottslingar.

 

Enligt Tingsrättens instruktioner ska man vända sig till kronofogdemyndigheten för att få ut sitt berättigade skadestånd (=förlorat summa). Jag tror dock hoppet att få tillbaks något alls är väldigt litet. Därefter ska man vända sig till sitt försäkringsbolag. I mitt fall täcker hemförsäkringen inte detta.

 

Blåst var man ja :)

 

/Ola

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Hans straff blir 2 månader med TV, gratis gym, käk och hyra. Två månaders semester sen kan han fortsätta med affärerna. Sympatiska Sverige bestraffar sina brottslingar.

 

Under tiden lär han sig ännu mera fuffens.

Vad har han att förlora? Han är redan prickad i straffregistret. Vet förstås inte hur länge en sådan sak följer efter en person, men det är väl säkert under rätt lång tid.

 

Tja, om han inte ångrar sig och försöker med ett liv på den rätta sidan lagen.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Det finns två företeelser som är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Jag är dock inte säker på den förstnämnda."

 

- Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ussh jag tror jag har råkat ut för samma person, hittade en bärbar Acer Ferrari fast på en annan sida.

 

Jag skickade ett mail där jag var intresserad.

Fick svar att han hade den och att jag kunde komma och hämta den hos honom i Piteå, eller att han kunde skicka den med bussgods efter betalning.

 

Den här inbetalningen skulle betalas till ett konto på Föreningsspar Banken

 

Jag satte in 3900:- resten skulle betalas när jag fick den.

Han skrev tillbaka att han fått min inbetalning, dagen efter "skickade" han den det var den 24:e maj.

 

Har försökt att kontakta honom via mail utan nåt svar.

 

Skulle vara schysst om du Reyarp eller nån annan drabbad skulle kunna höra av sig på dhedlund@gmail.se vill veta om det är samma kille kan ju inte skriva namnet här.

 

Länk till annonsen http://abc-annons.se/viewad.php?idnr=15316 han säljer även andra grejjor där

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slåttermannen

Det är en Magnus Larsson som nu annonserar nya åkgräsklippara på Blocket för 7995:- och använder sig av Jula-annonsen skilnaden är att där kostar den 13450:- Min pappa satte in 1500:- för en vecka sedan och har inte hört ett dugg sen dess jag kollade hans mobilnummer, och han har 5 st på samma adress i luleå. när man ringer kommer man bara till rostbrevlådan på alla nummer

 

Lurad

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hejsan!

 

Även jag har blivit blåst av en annons på blocket för 4v. sedan där dom sålde en mobiltelefon som fanns i Kiruna...men jag väntade i 4 dagar sedan gjorde jag en anmälan och polisen hade redan flera anmälningar på denna person som finns i södra sverige, så nu väntar man bara på att dom ska reagera inom myndigheten... men sannolikheten är ju noll att få pengarna tillbaka eftersom denna person är skyldig till flera bedrägerier.

Man har iaf. lärt sig en läxa och kommer garanterat aldrig mer att handla vare sig på blocket eller tradera om man inte kan hämta och betala grejerna kontant.

 

Lycka till!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hej!

 

Vet att det var ett tag sedan du lurades Ola, men skulle det gå att komma i kontakt med dig via telefon tror du? Gärna så fort som möjligt.

 

Mvh Mikael Hellmyrs tidningenMetro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...