Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

email tracing


Little cracker

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

 

I mailhuvudet kan du spåra varifrån mailet skickats.

IP-nummer blir du nog inte hjälpt av, eftersom mailet kan ha skickats från en allmän dator på ett bibliotek, skola med mera.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

http://www.abika.com/Reports/Samples/emailheaderguide.htm

 

Hotmail

 

• Log into Hotmail.

 

• Click on "Options" tab on the top navigation bar.

 

• Click on the "Mail Display Settings" link.

 

• Change the "Message Headers" option to "Full".

 

• Click the "OK" button.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Little cracker

tack! jag har dessutom några kontakter i min yahoo messenger lista , men har inte fått några mail från de så att jag kan inte hitta IP:n genom header, finns det nån annan alternativ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Brukar finnas plug-in så att du kan se bland annat IP-nummer, vet jag.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Little cracker skrev:

sökte på google men hittar inte en sån plug-in....

 

Synd. :-(

 

Kollade just Miranda IM och där finns ett plugin för att kopiera andras IP-nummer.

 

http://www.miranda-im.org/download/search.php?action=search&keyword=IP-number&category=-1

 

Kanske jag som blandat ihop det. :-)

 

Miranda IM kan du ha flera chattprogram samtidigt, som t ex Yahoo, MSN med flera.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

[inlägget ändrat 2005-01-28 22:06:38 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Little cracker skrev:

laddade ner zipfilen men det går inte o installera...Hur öppnar jag "CopyIP.dll" ??

 

Har du Miranda IM då?

 

I så fall kan den här MirInstallern hjälpa dig att installera bl a plug-in:

http://www.miranda-im.org/download/search.php?action=search&keyword=Miranda+%2B+installer&category=-1

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta nog får man email skickat till sig med förfalskade adresser - SPAM o s v.

 

Annars kan man gräva ut en massa information ur de s k "headrarna".

 

Du kan klistra in ett mail här - inom LOGTAGGAR!!!!!"

 

Om du inte vill klistra in mailet här kan du skicka det vidare till min adress - finns i min profil - så ska jag kolla på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Little cracker

har laddat ner miranda, som i hjälp står CopyIP filen är copierad i plugins...sen står det att man ska activera den....där är jag fast!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte fått några mail från de så att jag kan inte hitta IP:n genom header, finns det nån annan alternativ?

 

Hur får man IP-adressen från nån man inte har fått nåt ifrån? Ja, det vete f*n och hans moster... (-:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är till outlook express...nåt som jag inte använder...

 

Det spelar ju inte någon roll om det är outlook eller hotmail.

Det är ju ändå samma princip man använder sig av. Det är också samma email oavsett vilket program du tar emot det i,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Little cracker skrev:

har laddat ner miranda, som i hjälp står CopyIP filen är copierad i plugins...sen står det att man ska activera den....där är jag fast!

 

Öppna Miranda och klicka på "kronan" uppe till vänster om Status. Väl där väljer du Opions... och går in på Plugin. Där kan du bocka för vilket plugin du vill aktivera.

 

Prova en eventuell omstart av Miranda, för att aktiveringen ska träda i kraft.

 

I övrigt lägger du plugin-filen i Pluginmappen under Mirandas programmapp i Utforskaren. Om du inte använder Mirinstaller-programmet, förstås.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...