Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
m@cen1

problem i outlook 5

Rekommendera Poster

Hej,

När jag svarar på ett mail i Outlook Express 5 på PC så väljer programmet att skjuta ned hela mailet (det jag svarar på alltså...) och flytta markören längst upp. Texten jag svarar på har inga > framför varje rad så allt blir en ända stor röra.

Kan man ställa in detta nånstans, så att jag kan svara t ex på varje enskild mening eller stycke? Jag vill skriva mitt svar under den ursprungliga texten.

Jag hittar inget under Inställningar...

Jon

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du tittar till höger om tangent bordet(brukar ligga där)så kanske där ligger en lustig manick med 2 knappar eller fler och kanske ett hjul/spak i mitten och förmodligen en sladd.

Den manicken kallas mus på svenska eller mouse på engelska,inte att förväxla med pussy det är nåt helt annat.

Om du tar tag i manicken och klickar först på "svara" uppe i menylisten så får du upp mailet sen går det bra att klicka överallt i mailet och svara på vad du vill hur som helst.

Tänk bara på att vårda ditt språk annars kanske det kommer virus i ditt mailprogram som gör att nin mamma får reda på allt du skriver.

Vad kasst e-forum har blivit efter nymodigheterna !

Nu blir det ju mest:

Script timed out

/viewmsg.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded.

Back to basic again !!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har stora Outlook själv, och där hittade jag inte heller något, men jag har för mig att jag har sett valet med taggarna på någonstans tidigare dock...(jag har en blå linje istället)

Har en fråga dock...varför krångla och skriva svaret längst ner? Jag skulle iaf bara bli förbannad om jag var tvungen att scrolla ner till botten på de mail jag fick.

Dessutom borde Outlook lägga till något i stil med "--Ursprungligt meddelande--"

i toppen, så det blir INTE särskilt svårt att se vad som är ny text och gammal. Om man undertecknar brevet gör det ju inte saken sämre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I Outlook ligger inställningen under "Tools\Options\, därefter

fliken Preferences. Tryck där på knappen "E-mail options".

Längst ned på den sidan finns inställningar för "On Reply

and Forward". Där kan du ställa in vilken symbol som skall

finnas på varje rad i den text du svarar på.

En blå rand i kanten brukar betyda att brevet är HTML-

formatterat.

Den inställningen kan man också ändra. Den inställningen ligger

under Tools\Options, fliken Mail Format. Där ändrar man rutan

"Send in this message format" till Plain Text.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...