Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SR X


Monshi

Rekommendera Poster

Åhh, jag gillar den!!!

 

Kanske en del här har missat Sveriges radios satsning på att sända DAB-kanaler även över internet? Tar då och tipsar er om framförallt SR X men även övriga kanaler i deras webradio.

 

P1

P2 Musik

P3

P3 Rockster

P3 Star

P3 Street

P3 Svea

P4

P5 Sthlm

SR c

SR Klassiskt

SR Minnen

P7 Sisuradio

SR Sverige

SR X

 

Ingen reklam. En del av kanalerna är trista utan något som helst snack. Därav en anledningarna att jag gillar SRx bortsett från musiken, kunniga ocg trevliga människor i studion. Lite historik och kommentarer kring artisterna men inget överflöd. Mest musik musik och åter musik. Perfekt när man sitter framför datorn och arbetar.

 

http://www.sr.se/cgi-bin/webbradio/frameset.asp

 

En fråga:

Finns det möjlighet att lyssna på dessa kanaler via något annat program än en webbläsare?

 

Och nu kommer en favorit ser jag:

Dualers, The - Kiss On The Lips

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet?

Ja.

 

Trevligt?

Osäker.

 

Saknar!

Låt och artistnamn.

 

Men tack för tipset. Någon som kan bättre uppfylla mina krav?

 

Dvs litet, snyggt och med låt och artistnamn.

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P5 radio Sthlm sänder SRX vardagar fr o m 19 till midnatt och nyligen har dom börjat sända även på helgerna. Då tror jag att det är från kl 17 till midnatt. Det ska du väl kunna höra i Enebyberg?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jo kan jag höra P5 via en gammal hederlig radio. Men den tid jag gillar SRX är dagtid vid arbete med datorn...

 

Apropå på vad ger du för övrigt denna kommentar?

 

*konfunderad*

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...