Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hemmanätverk


zundappracer

Rekommendera Poster

tja!! jag ska sicka över filer mellan 2 datrer och en är det win xp pro på och den andra är det win 98 på. och på xp´en ha jag fått fram nå på nätverksanslutningar det är ju ett för internet och det funkar inte häller och det andra är nätverks anslutningarna. och fall jag ha läst rätt så ska man kunna sicka över filer mellan 98 och xp. eller är det bara att ta och köpa en hubb och andvända den iställe??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg in icq på båda datorerna. två olika användare.

hitta och lägg till i friendlist. högerklicka på mappen filen och skicka.

 

OBS du måste ha mer utrymme på C: än vad filen/mappen är stor.

 

Lycka till

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerade det så att på 98:an ser jag XP:n... men var tvungen att konfigurera IP-adresserna så att någon av datorerna använder

192.168.0.1(valfritt upp till 255) och nästa 192.168.0.2.

Kör då med korskopplad nätverkskabel direkt mellan nätverkskorten.

Sitter faktiskt just nu och flyttar filer från 98:an till XP:n, direkt från CDROM till en USBHD! Hoppas att detta hjälper dig, annars finns ju alterbnativet att köpa en serie/parallellkabel för just filöverföring. Då kan man få hjälp av guiden i XP. Konstigt att Microsoft inte har upptäckt nätverksöverföring än...

Ha det bra & Glöm inte kramas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att detta hjälper dig, annars finns ju alterbnativet att köpa en serie/parallellkabel för just filöverföring. Då kan man få hjälp av guiden i XP. Konstigt att Microsoft inte har upptäckt nätverksöverföring än

Jag använde då XP-guiden för att ordna till det med en korsad nätverkskabel mellan XP och 98 utan problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ska sicka över filer mellan 2 datrer

Hur har du kopplat dina datorer?

Vad för kabel?

Mellan vad?

Har du en internet-anslutning också?

Hur är ditt modem inkopplat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...