Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mera minne

Stig Johansson

Recommended Posts

Stig Johansson

Kan någon råda en tekniskt fåkunnig iMackare? Ideliga stopp och frysningar har fått mig att ana att jag måste bygga ut internminnet. Jag har 32 MB och tänkte plussa med 64 MB. Nu ser jag i en katalog att det finns RAM och VRAM och jag vet inte skillnaden. Vilken ska jag ha? Är 895 kronor ett rimligt pris? Vad gör jag när jag har minnesdosan i min hand? Är iMac:en förberedd för en enkel installation? Mycket tacksam för bistånd.

Det beror på vilken iMac modell du har... Imac rev A och rev B vet jag i allafall säkert att dom inte kan använda vanligt RAM minne, utan du måste köpa samma minne som används i Apples PowerBook modeller (Dom bärbara burkarna). Det är väl bara tt fråga på företaget du ska köpa minnen ifrån?

• 1 month later...

Vram är om jag inte missminner mig videominnet, som på de äldra iMacarna gick att uppgradera. Om du har en nyare iMac så funkar det utmärkt med vanliga PC100 minnen som finns i PC-butiken, de är billigare där än i Mac-butiken och på de nyare modellerna är det lättare att installera mera minne...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...