Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Oljud efter sista låten på audio-cd-r!


Bengt Carlvik

Rekommendera Poster

Bengt Carlvik

Köpte en EZQ firewire cd-rw 8x4x32x från Macoteket med Toast 4.0.1.1(har en Imac DV spec ed.)

Efter den sista låten på brända audio-skivor hörs ett kort, kraftigt oljud. Macoteket sade sig aldrig ha hört talas om något liknande, men rådde mig att uppdatera drivrutinerna vilket inte hjälpte.

Har även uppdaterat Toast till 4.1, (i övrigt gick inte att få hjälp ifrån Adaptec eftersom det är en OEM-version av Toast). Har prövat olika fabrikat på cd-r-skivorna, spelat cd-skivorna på andra cd-spelare, bränt i långsammare hastigheter, men oljudet kvarstår.

EZQ rådde mig att köpa Toast de luxe , men det känns osäkert att slänga ut ytterligare än tusenlapp utan någon garanti att det verkligen hjälper.

Jättetacksam för råd om någon har haft samma problem!

 

Bengt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Calle Slättengren

Hej!

Jag råkar ut för samma grej ibland, ett jättevasst, kort "knaster" efter en del låtar. Det är inte bränningen som blir fel för mig, utan det uppstår ibland när jag rippar wave-filerna. Spelar ingen roll vilket program jag använder, Audiocatalyst, Creator eller nåt annat. Jag tror det är cd:n man rippar i det hänger på. Ofta får jag ta upp filen i ett ljudbehandlingsprogram och klippa bort oljudet. Tror nog du ska rippa musiken i din vanliga cd-läsare istället.

Lycka till!

Calle S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...