Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dela ut fler diskar i Serv-U

reghost

Recommended Posts

Har ett problem med Serv-U 6.0, kan inte dela ut fler hårddiskar än en i taget, jag vet att man ska kunna dela ut t.ex. både d och e och det finns olika förslag på hur man gör det, bland annat genom att skapa en mapp och sen lägga en genväg från d och e i den mappen men det funkar inte eftersom genvägarna d och e inte syns sen i programmet Serv-U.

Men det ska gå i Serv-U att länka en fysisk disk till en annan disk genom att kunna peka på den ena disken som en genväg (ikon) till den andra disken, fick det att funka ett tag men ikonen la sig på fel ställe och jag var tvungen att göra om det sen dess funkar det inte alls.

Är det någon som kan tala om för mig hur man går till väga eller om det finns en bra sida där man kan läsa om det. likadant till programmet Gene6 FTP Server vilket jag tycker är svårt att ens få att fungera, till Gene6 FTP Server om det finns gärna en svensk förklaring.

/Micke

Har inte en aning om hur Serv-U funkar.....

Men när det gäller G6(BPFTP) är det lite annorlunda..*ler*

Du får gärna specifisera vad du inte får att fungera.

????????????????????????

Skriver du för skrivandes skull?

Det framgår klart och tydligt vad som inte funkar, eller hur!

Trevlig attityd....??

Är det någon som kan tala om för mig hur man går till väga eller om det finns en bra sida där man kan läsa om det. likadant till programmet Gene6 FTP Server vilket jag tycker är svårt att ens få att fungera, till Gene6 FTP Server om det finns gärna en svensk förklaring.

Attityd? jag undanbeder mig inlägg som om eller svar och frågor som om det skulle vara tomt i skallen.

Det framgår klart och tydligt i mitt inlägg vad som felar och du skriver den idiotiska raden " specifisera vad du inte får att fungera"????

Vet du inte svaret så ska du inte skriva, eller hur!

Jodå, jag vet hur man löser det.

Frågan är ju bara om du har problem med allt i G6, eller bara en del.

Känns lite onödigt att sitta och peta ihop en manual som beskiriver allt från installation, till skapande av konto, och utdelande av mappar/diskar.

Men fortsätt du undra, så vet jag.....

Gene6 FTP Servern skiter jag i om det bara är det, mig kvittar det eftersom den kan jag få hjälp med på Måndag.

Hör ni! Ta't lite lugnt....

Hjälp varandra med sakliga kommentarer och undvik att provocera.

Funderar samtidigt på om denna fråga passar bättre i forumet Nätverk - allmänt

Tror det, flyttar den dit.

/T

Moderator för Internetprogram

[inlägget ändrat 2005-01-28 08:44:56 av Monshi]

Hej.

Jag kör själv med serv-u, och jag har för mig att du även måste lägga en genväg för homedir på den disken du ska lägga till, vidare så måste du nog skriva in sökvägarna i serv-u (tror inte det funkar med browse).

Det var ett tag sen jag konfade min ftp-sever så jag kommer inte riktigt ihåg, men jag lyckades iaf. även få med diskar på mitt nätverk.

//Roger

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...