Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Clas Ohlson

Johan A.

Recommended Posts

Ja den är prisvärd, kollegan här på it avdelningen har köpt en sådan, han skryter att den tar alla skivor och inget format har strulat än, han brukar bränna filmer.

#Seppo

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=669361

Gick det inte fortsätta i min tråd ? ;)

Nåja, regionsfri skulle jag också vilja veta samt om den tar undertexter i de vanligaste formaten ?

[inlägget ändrat 2005-01-26 17:18:19 av Meme]

Den är regionsfri enligt kollegan och ovanligt bra för det priset, här i Uppsala hade dom bara 2 st kvar.

Han säger den heter nått med X500, ta det med en nypa salt då han inte var säker.

#Seppo

Jag såg för ett tag sedan någonstans i någon nätbutik en spelare som inte bara klarade divx, utan också xvid.

Kommer dessvärre inte ihåg vad den hette eller var jag såg den, någon som känner till den?

Tyckte det var fler kvar när jag var där vid lunchtid. Men är den bra och regionsfri så går den kanske åt fort.

Får titta in till Clas Ohlson på väg till jobbet sedan. :)

Klarar inte alla som spelar upp divx även xvid ? Jag tror nästan det men vi kanske kan få ett svar på även det här i tråden, verkar vara en extremt prisvärd maskin.

Klarar inte alla som spelar upp divx även xvid

Om jag förstått det rätt så är väl divx och xvid två olika typer av codecs?

Fast har för mig att jag läst någonstans att xvid är en vidareutveckling av divx (därav namnet).

[uppdaterat]

har sökt lite på google och kommit fram till att dom flesta som klarar divx även klarar xvid.

[inlägget ändrat 2005-01-27 11:37:41 av SYS64738]

Hubert... har du köpt SIGMATek-spelaren?

Har du testat karaokefunktionen på den?

För jag har köpt och testat 3 olika dvdspelare med karaokefunktion, och lämnat tillbaka alla tre eftersom musikens volym sänks när man sjunger i mikrofonen. Är den här likadan?

/Jimi

[inlägget ändrat 2005-01-30 00:27:43 av Jimi]

[inlägget ändrat 2005-01-30 00:42:38 av Jimi]

Har jag också köpt, fungerar mycket bra, men den kan fungera ännu bättre. Det finns en ny firmware på Tangents hemsida nu, i bästa fall klarar den .srt-filer så man kan se på separata subs på sina DivX/XVid. Jag har flashat, men har inte hunnit testa just .srt ännu, allt annat fungerar bra efter flashen.

Det är en Mediatek-spelare, tom samma chipmodell som i Pioneer DV 575, bara lite billigare spelare ...

• 1 year later...

Om man nu tänkt leta firmware till spelaren från Clas (vill försöka få den att klara av *.sub) som har stöd för Xvid, vad ska man då leta efter. Den har inget fabrikat eller modell. Läste trådarna ovan & letade Tangen's hemsida (vet ej om det är rätt) ocg fann http://www.eltax.com men om det nu är rätt bör man ju veta modellbeteckning mm.

Hur finna nyare firmware?

[inlägget ändrat 2006-05-25 17:17:38 av pc4life]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...