Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kolla på det här!


Josef

Rekommendera Poster

Kolla... det är en kille som brukar hålla till här i idg:s forum som anklagar mig för att ha olagliga mp3-låtar på min dator utan några som helst bevis trots att jag sagt till honom att jag lagt in låtarna själv från mina egna skivor!!! (sant)

 

Kolla vad han skrivit till mig:

 

"Vi vet att dina mp3or är olagliga. Jag hör till den nya internetorganisationen Cybercops. Vi sysslar bland annat med att ta fast mp3 distributörer och mp3 användare. Inom kort så kommer du att få ett maiil ifrån vår mp3 haffar server där du rekommenderas att ta bort alla dina mp3or från din hårddisk. Du kan läsa mer om Cybercops vid www.idg.com."

 

Vad tycker ni om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmmm

att du har dina mp3 låtar på din hd är ju inte olagligt, så länge du inte distribuerara (hur faen stavas detta????) dessa

hur han skall bevisa att du D. är upp till honom, men om du kör med napster bryter du "the law"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur f-n skall de bevisa om du har olagliga mp3:or (rent teoretiskt alltså) på din hårddisk? Jag tror knappast att de får tillstånd för en husransakan... :)

 

Det antagligen någon pajas i farten som inte har något bättre att göra än försöka framstå som viktig.

 

Att använda Napster är förövrigt inte olagligt. Hur kan man råda över att någon "snor" ens låtar medan man själv söker efter låtar som är lagliga att ladda ned?

 

För övrigt så finns det INGET att läsa på IDG.com om något som kallas cybercops. Så efter tituleringen pajas kan också läggas mytoman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...