Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alias och Namn


Mentor

Rekommendera Poster

Om man kollar på sin egen profil (eller nån annans) så står det man har angett som alias under namn. Ska inte namnet stå där istället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte namnet stå där istället?

 

Nä. Det är bättre att man i så fall ändrar texten "Namn" till texten "Alias". Det orelevant vad folk heter i verkligheten. De som vill visa det, sätter sitt alias till sitt namn.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst så stämmer det inte som det är nu i alla fall. Det var det jag ville komma fram till.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Metor: kollade i din profil: Håller ni på med den befintliga API:n till SPCS administration eller gör ni en egen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst så stämmer det inte som det är nu i alla fall.

 

Vad stämmer inte? Jag tycker helt ärligt att det kvittar om det står Namn eller Alias...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är ingen stor grej, men om man skulle vilja veta vad en person heter så borde man kunna se det. Förutsatt att personen har valt att visa sitt namn. Sen kan man ha med alias oxå under namn eller nåt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om man skulle vilja veta vad en person heter så borde man kunna se det. Förutsatt att personen har valt att visa sitt namn.

 

Det håller jag med om! Om man vill visa sitt verkliga namn, skulle man kunna göra det!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar till lillen_009:

Nej vi jobbar direkt med asp mot SPCS.

 

 

[inlägget ändrat 2005-01-25 23:08:22 av Mentor]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, utan vi har löst det på vår eget sätt. 50% av tiden gick åt att förstå hur tabellerna hänger ihop i SPCS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...