Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

500GB på en sekund??!!


logomania

Rekommendera Poster

Jag höll på att packa upp en fil i winrar den skulle bli cirka 4 GB och jag hade 60 GB ledigt på min hårddisk. Helt plötsligt fick jag en varning att min hårddisk var full. Jag kollade i den här datorn och det visade sig att båda mina hårddiskar var helt fulla. Den underliga är att jag på min ena hårddisk som tidigare nämt 60GB kvar och på den andra 250 GB ledigt bara några sekunder tidigare. När jag komtollerar innehållet finns det inget som kan fylla hårddiskarna. Varför står det då att de är fulla? Har jag fått virus?

 

Mina 500 GB helt fulla på en sekund? Riktigt skumt faktiskt!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju filer som markeras vara betydligt större än vad de egentligen är. Används framförallt av många för att komma in på olika DC-hubbar för att uppfylla de krav som brukar ställas för att komma in; tex att man delar ut ett visst antal GB.

 

Om det kan ha med detta att göra vet jag dock inte. Låter mystiskt. Jag skulle misstänka virus... har du kontrollerat?

 

Gå in på http://housecall.trendmicro.com/ och kör en scan för säkerhets skull?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnet rapporteras felaktigt i Windows ibland.

Kör scandisk för att rätta till problemen.

 

Winrar mellanlagrar dessutom filer i en temporär katalog så du måste räkna med dubbla utrymmet om du vill mellanlagra. Detta kan du ställa in i inställningar för programmet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!!

 

Jag har norton system works och tömde min recycle bin. Detta frigjorde cirka 350 GB!!! Konstigt att detta kunde hända på så kort tid??

 

[inlägget ändrat 2005-01-25 21:46:39 av logomania]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det Systemworks har ju någon sorts fileprotection som sparar allt du kastar i ett visst antal dagar. Tur att du kom på det. Hade inte direkt något sånt i åtanke alls :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...