Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Abit Be6

Jmn.nu

Recommended Posts

Hej,

Jag har moderkortet Abit Be-6.. när jag bootar datorn så låter den som en ambulans.. och jag kan inte förså vad det är för fel. Nåt tips? Jag har ofrånkomligt en Bluescreen och hela skiten hänger sig. Jag har provat att installera om windows.

Vad kan vara feL?testat nästan allt.. ta i och ur kort, byta plats på minnet osv... jag har en PIII 600 på.. Grejen är att man kan ju dra ur speakern, och då startar datorn som vanligt. Men det är ändå något skit, för när man t ex spelat en stund, så blir det

mvh

JM Normann

Är det allvarliga fel i datorn så fungerar inte skärmen. BIOS varnar då med pip-signaler, olika beroende på vad felet ligger. Jag har haft "ambulans" på ett Abit BP6 efter att ett vanligt operativsystem kraschade under installationen. Lösningen var att öppna BIOS och välja återställ allt. Sedan såg jag över processorhastighet osv i BIOS, startade om och allt OK. Kör nu istället Mandrake 7 GNU/Linux..

Tjena.. jo, det förstod jag också..

problemet var att värmeavledaren satt en halv mm från processorn, vilket gjorde att den överhettades

tack ändå!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...