Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nya fönster i FireFox?

sben

Recommended Posts

Hur ställer man in så att nya webläsarfönster öppnas i en tab, och inte i ett nytt webläsarfönster?

//AÖ

[inlägget ändrat 2005-01-25 17:55:33 av sben]

Om du går upp i menyn Options och sen klickar på ikonen Advanced till vänster så finns den en meny som heter Tabbed Browsing där du kan välja.

Om det var det du menade?

Mittenknappen! Tack...

Men den funktionen skulle jag vilja ha på den vanliga knappen. I princip vill jag att alla nya länkar/fönster skall öppnas i nya tabbar automatiskt (som opera).

Har bockat för "open links from other apps" - "in a new tab in most recent window", samt resten under "tabbed browsing".

Stefan Eklinder
sben skrev:

Hur ställer man in så att nya webläsarfönster öppnas i en tab, och inte i ett nytt webläsarfönster?

Funderat på samma sak.

Trixade lite fram och tillbaka i inställningarna, men får det inte att funka. När jag trycker Ctrl + N så får jag ändå upp ett nytt fönster, trots omstart av FF.

Använder svenska versionen FF 1.0

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

Skriv "about:config" och gå till inställningen "browser.tabs.opentabfor.windowopen". Dubbelklicka på den för att ändra värdet.

Se om det hjälper.

Nae men alltså jag behöver ju inte en ny tab när jag trycker ctrl-n... ? Ctrl-t öppnar ju ny tab.

Menv det är det när jag klickar på en

änk som öppnar ett nytt webbläsarfönster som jag vill att det skall öppnas i en ny tab, och inte i ett nytt fönster.

[inlägget ändrat 2005-01-25 18:54:52 av sben]

Stefan Eklinder
lizardKng skrev:

Tryck CTRL + T istället då :)

Underbart!

Det funkade perfa...poäng där.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Hårdvara. Samlingsbegrepp för alla datorrelaterade ting som du kan slå på eller slänga i golvet. - Yttermera, E-verything

Flyttar tråden till forumet för program som använder internet, nämligen forumet Internetprogram

/T

Moderator för Webb-allmänt

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...