Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med att köpa grafikkort!


n0ir

Rekommendera Poster

Jag ska köpa ett nytt grafikkort till min dator och skulle behöva lite hjälp... Jag spelar inte så mycket spel utan använder mest datorn till att se på filmer via TV:n (så TV-out är ett måste). Har en TFT-skärm med VGA-anslutning, så DVi är inte ett måste även om det hade varit bra att vara bakåtsäker.

 

Min rigg har idag en AMD Athlon Xp 2100+ med 512 mb DDR SDRAM och ett skruttigt 64 mb Nvida GeForce2 MX/MX 400 grafikkort.

 

Jag impulsköpte ett Abit Radeon 9200SE-kort (http://www.webhallen.com/prod.php?id=33948) idag för 425:-. Finns det något bättre kort som jag hellre ska satsa på i samma prisklass och lämna tillbaka det (har ännu inte öppnat förpackningen)?

 

Jag vill egentligen inte lägga mer än 4-500:- på ett nytt kort (ända anledningen är att jag kan sälja mitt gamla och därför kosta på mig en uppgradering) och det ska alltså primärt användas till videouppspelning. Kortet bör också vara passivt kylt eller mycket tyst eftersom datorn står i sovrummet och är tillräckligt högljud som den är idag...

 

Snälla, hjälp! Jag bor i STHLM så ett alternativt kort bör kunna köpas här så man kan komma undan frakten.

 

| AMD Athlon Palomino XP 2100+ @ 1733,5 MHz - KT3 Ultra2 MS-6380E - 512 MBytes DDR-SDRAM PC2100 (133 MHz) - NVIDIA GeForce MX 400 64 Mb - 15" TFT AOC LM500 - 672 GB HDD Ultra-ATA/100 - CD-RW - DVDRAM - Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 SP 2 |

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttat till forumet för g r a f i k k o r t .

 

.Wey

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...