Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
html

Vad tycker ni ?

Rekommendera Poster

Okej jag är ganska så ny till Delphi men är övertygad om att jag ska klara uppgiften jag get mig. Jag vill skappa ett program som ska ha som uppgift att räkna ut vart en persson befiner sig ( ett bräd spel som heter Scotland Yard) jag borde nog beskriva hur spelet funkar. Det finns 200 olika possitioner som perssonen kan befina sig på. Dom andra spelarnas mål är att hitta honom inom ett antal spelomgångar. Man kan förflyta sig med Taxi, Tunnel banna och Bus. Spelarna vet vad "tjuven" använder och ser också vars han är ca var 5 spel runda. Det jag vill göra ar att man första gången man ser tjuven skriver platsen han befiner sig på i programet och sen varje runda skriver vad han använde för att förflyta sig. Programet ska da Vissa i en lista alla alternativ som han skulle kunna vara på. Jag har några ideer men skulle vilja höra era ideer först.

//Kanada Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej jag hade inget riktigt problem ville bara höra era ideer men nu efter ett par timmars job sa har jag ett problem nar jag ska testa vilka platser tjuven är på, efter att jag fåt fram e.x 3 platser sa vill jag testa alla dom platserna samtidigt och inte vara tvungen att en efter en skriv in numret av platsen och testa varje möjlig plats enskilt. Jag har en list box dar alla möjliga platser tjuven kan befina sig på kommer fram jag skulle vilja kunna testa dom platser jag markerar i den listan. Hur skulle jag kunna fa detta att funka?

//Kanada Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm....

Förstår inte heller frågan...

Vad vill du testa ang platserna...

Dom platserna du får i listan är väl alla tänkbara alternativ där tjuven kan vara... vad finns det att testa?!?!

//Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saken är att efter det så är det ju min tur så jag går ett steg mot tjuvens "uträknade plats" Sen är det tjuven igen och nu vet jag inte vars han är men jag vet att han använt anntigen tunnel bannan taxi eller bussen. Så jag vill testa vilka allternativ han nu har från alla platser han kan ha varit på från föra testet(Svaren jag fåt i listan). Alltså om han skulle kunnat gå till 5 platser med Taxi och sen anvander han bus då ska jag kunna se vilka alternativ han har om han anvander en sån kombination. Alltsa vart han skulle ha kunnat gått från dom 5 platserna jag upptackte först med t.ex bus. Säj att det finns 3 platser fran dom 5 platserna som han skulle kunnat gå till med bus. Då ska jag sen kunna testa hur många platser han kan gå från dom 3 platserna med t.ex Taxi.

Jag hoppas du förstar jag har aldrig varit bra på att förklara problem :)

...varken på att stava for den delen :(:):P

//Kanada Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...